اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون میراث فرهنگی استان البرز خبر داد:

اسکان تمام مسافران نوروزی در مدارس البرز

خبرگزاری فارس: معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز اعلام کرد: در نوروز 91 تمام مسافران نوروزی می‌توانند برای اسکان از مدارس مستقر در این استان استفاده کنند.

اسکان تمام مسافران نوروزی در مدارس البرز

علیرضا زمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: هر ساله ستاد‌های نوروزی و ستادهای استقبال از بهار در شهرهای مختلف کشور تمهیداتی برای جذب گردشگر و توسعه خدمات به مسافران نوروزی انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: یکی از این تمهیدات ایجاد امکانات لازم برای اسکان مسافران نوروزی خارج از هتل‌ها و اقامتگاه‌های بین‌راهی است و برای این منظور آموزش و پرورش خدمات خوبی به مردم ارائه می‌دهد.

این مسئول ادامه داد: در این زمینه بسیاری از مدارس کشور به ویژه در شهرهای گردشگرپذیر در ایام نوروز، به محلی برای اسکان مسافران نوروزی تبدیل شده و از این محل‌ها برای خدمات به مسافران استفاده می‌شود.

زمانی افزود: البته در این زمینه یک تبصره وجود داشت و آن هم اینکه تنها کارکنان آموزش و پرورش و فرهنگیان می‌توانستند برای اسکان به مدارس شهرها مراجعه کرده و دیگر مسافران نوروزی از این امکانات بی‌بهره بودند.

* همکاری آموزش و پرورش با میراث فرهنگی در استان البرز

وی با بیان اینکه هر ساله در ایام نوروز مسافران زیادی از استان البرز عبور می‌کنند، گفت: استان البرز دارای دو ویژگی مهم گردشگری است.

زمانی ادامه داد: نخست اینکه مراکز فرهنگی، تفریحی، باستانی، مذهبی و تاریخی بسیاری در این استان وجود داشته و سالانه ما پذیرای مسافران بسیاری به ویژه در ایام نوروز هستیم.

وی افزود: از سوی دیگر به دلیل موقعیت جغرافیایی استان البرز، بخش مهمی از مسافران نوروزی از این استان برای رسیدن به مقصد استفاده کرده و در برخی اوقات در البرز توقف کوتاه‌مدت دارند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی استان البرز با بیان اینکه امکانات این استان جوابگوی نیاز مسافران نوروزی نیست، اظهار داشت: به همین دلیل با آموزش و پرورش توافق کردیم تا در ایام نوروز از مدارس استان برای اسکان تمام مسافران نوروزی استفاده کنیم.

زمانی گفت: بنابراین در نوروز 91 تنها کارکنان آموزش و پرورش و فرهنگیان از فرصت اسکان در مدارس استفاده نکرده و دیگر مسافران نوروزی نیز با هماهنگی از این فرصت بهره‌مند می‌شوند.

وی در پایان اظهار داشت: البته این اقدام در برخی دیگر از استان‌های کشور نیز انجام خواهد شد.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول