اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادداشت انتخاباتی فارس/160

زیبایی شهر در انتخابات فراموش نشود / مسافران نوروزی در راهند

خبرگزاری فارس: انتخابات دیگری از راه رسید و همه شهرها و روستاهای کشورمان را تحت تاثیر خاص خود قرار داد، کاندیداها به زیبایی شهر و ورود گردشگران نوروزی نیز توجه کنند.

زیبایی شهر در انتخابات فراموش نشود / مسافران نوروزی در راهند

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس انتخابات دیگری از راه رسید و همه شهرها و روستاهای کشورمان را تحت تاثیر خاص خود قرار داد و هر روزی که به زمان برگزاری انتخابات یعنی 12 اسفند ماه 90 نزدیک می‌شویم شور و نشاط انتخاباتی در بین مردم بیشتر می‌شود.

در این بین هریک از کاندیداها نیز با حضور در بین مردم شعارها و وعده‌های رنگی و خاص خود را می‌دهند و به نوعی مدعی داشتن دغدغه خاطر در قبال حوزه انتخاباتی شهری و روستایی خود هستند.

اگر چه کاندیداها از مدت‌ها قبل کار تبلیغات خود را به‌صورت نهانی و غیرنهانی آغاز کردند اما اکنون با شروع رسمی و قانونی و علنی تبلیغات برای کاندیداتورهای مجلس شورای اسلامی فضای شهرها و روستاهای کشور حال و هوای دیگری به خود گرفته است و رقابت در بین کاندیداها نیز به اوج خود رسیده است.

از طرفی هواداران هر کاندیدا با در دست داشتن پوسترها و تصاویر کاندیدای مورد نظر خودشان سعی در جلب آرای مردمی به سوی کاندیدای خود دارند که البته این موضوع را باید همچون همیشه به فال نیک گرفت چرا که علاوه بر ایجاد شور و نشاط انتخاباتی موجب مشارکت حداکثری مردم فهیم و آگاه در عرصه انتخاباتی کشور می‌شود.

کاندیداهای مجلس در روند تبلیغات خود شعارها و وعده‌های زیادی در راستای عمران و آبادانی و رفاه و تسهیلات و ... سر می‌دهند اما آنچه که باید در این بین مورد توجه ویژه و خاص کاندیداها قرار گیرد و آن را سرلوحه همه شعارهای انتخاباتی خود قرار دهند شعار معروف " شهر ما خانه ما " است که نباید از نگاه کاندیداها و هوادارانشان دور مانده و به فراموشی سپرده شود.

همانطور که همه می‌دانیم داشتن شهری زیبا در درجه اول نیازمند رعایت شعار " شهر ما خانه ما " در سایه نظافت و پاکیزگی است که در دین مبین اسلام نیز بر داشتن نظافت و پاکیزگی تاکیدات زیادی شده است.

اگر شعار" شهر ما خانه ما " به ظاهر برای شهرها است اما این موضوع درباره روستاها نیز کاملا صدق می‌کند.

کاندیداهای مجلس برای تبلیغات خویش ابزارهای گوناگونی را در دستور کار خود قرار می‌دهند که از جمله آن چاپ انواع پوستر و برگه‌های تبلیغاتی در اندازه‌ها و رنگ‌های مختلف است تا از این طریق بتوانند گوی سبقت را از رقبا بربایند و بر کرسی سبز مجلس شورای اسلامی بنشینند که از این رهگذر امکان آسیب رساندن به نظافت و پاکیزگی به فضای شهر و روستا است.

هنوز می‌توان با نگاهی کوتاه به در و دیوار اطرافمان در شهرها و روستاها آثار به جای مانده از تبلیغات کاندیداهای آن زمان را مشاهده کرد که منظره‌ای نامطلوب و بدی به چهره شهر و روستاها داده است که چشم و روح و جان هر بیننده‌ای را آزار می‌دهد.

بنابراین توجه به مقوله بسیار مهم نظافت و پاکیزگی شهرها از سوی کاندیداهای مجلس بسیار حائز اهمیت است و باید شعار " شهر ما خانه ما " را در صدر شعارهای خود قرار داده و از این طریق اولین گام خود را برای عملی کردن شعارهای خود نشان دهند چرا که به هر صورت انتخابات برگزار می‌شود و به پایان می‌رسد و روز بعد از آن باید همچنان در شهر و روستای خود به زندگی ادامه داد و شایسته است پوسترها و برگه‌های رنگارنگ همچون چند دوره قبل بر در و دیوار شهرها و روستاها جا خوش نکنند و سال‌ها فضای عمومی را دگرگون و نامطلوب نسازند.

البته این مهم با توجه به در پیش بودن نوروز 91 باید برای استان‌ها و شهرها و روستاهای توریستی کشور بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد چرا که می‌تواند آسیب‌های خیلی جدی به روند رو به رشد صنعت گردشگری وارد سازد.

امید که بعد از اتمام زمان قانونی تبلیغات کاندیداها در و دیوار شهر و روستاهای ما همچنان پاکیزه باقی بمانند.

=====================

یادداشت از محمدحسین ملایی کندلوسی

=====================

انتهای پیام/س10/چ300

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول