اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اماکن تاریخی میراث فرهنگی فارس

مسافران نوروزی بیمه می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس ازاجرای طرح بیمه مسافران نوروزی در اماکن تاریخی، فرهنگی این استان خبر داد.

مسافران نوروزی بیمه می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، فریدون فعالی بعد از ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار کرد: امسال این طرح برای نخستین بار با همکاری شرکت بیمه، در اماکن زیر نظر میراث فرهنگی فارس اجرا می‌شود که مذاکرات مقدماتی طرح انجام شده است و تا هفته آینده قطعی می‌شود.

دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفرهای فارس همچنین از نمایش تیزر 40 ثانیه‌ای معرفی جاذبه‌های گردشگری، تاریخی، طبیعی و مذهبی فارس در صدا و سیمای مرکز چند استان خبر داد.

فعالی گفت: یکی از برنامه‌های ستاد تسهیلات سفرهای فارس موضوع اطلاع‌رسانی و جذب گردشگران نوروزی است که امسال با تمهیدات مختلف به موضوع اطلاع‌رسانی مناسب به گردشگران پرداخته می‌شود.

این مسئول افزود: در همین راستا تیزر تبلیغاتی 40 ثانیه‌ای معرفی جاذبه‌ها در حال ساخت است که در صورت تأمین اعتبار لازم از طریق برخی شبکه‌های سراسری و یا استانی پخش می‌شود.

وی اضافه کرد: برای اطلاع‌رسانی مناسب همچنین اقلام تبلیغاتی، کتابچه، بروشور و نقشه در دست تهیه و چاپ است که در این اقلام تمام اطلاعات مورد نیاز گردشگران درج شده و به صورت رایگان در مبادی ورودی این استان در اختیار گردشگران قرار داده می‌شود.

این مقام مسئول همچنین از استقرار راهنمایان در اماکن تاریخی شاخص زیر پوشش این سازمان که مورد بازدید مسافران قرار می‌گیرند خبر داد و گفت: امسال با اجرای طرح استقرار راهنمایان با همکاری انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان 3 هزار و 800 شیفت کاری برای راهنمایان تعریف شده که اطلاع رسانی مناسبی به گردشگران ارائه می‌دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس همچنین در معرفی طرح‌های دیگر که نخستین بار در فارس و یا شاید کشور اجرا می‌شود به طرح استقرار تاکسی‌های گردشگری در اماکن شاخص تاریخی مانند تخت جمشید، حافظیه و سعدیه اشاره و تصریح کرد: این طرح امسال برای نخستین بار به صورت آزمایشی و برای رفاه حال عموم مسافران و گردشگران اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: هشتمین جلسه ستاد تسهیلات سفرهای این استان نیز با حضور استاندار فارس تشکیل شد و تمام دستگاه‌های عضو ستاد و معاونت‌ها برنامه‌های خود را اعلام کرده‌اند که شاهد آمادگی کامل نهادها برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی هستیم.

فعالی در ادامه خاطرنشان کرد: با تاکید استاندار فارس، کمپینگ‌ها و محل‌های استقرار با امکانات لازم در اختیار مسافران قرار می‌گیرد و امسال اجازه نصب چادر در سطح شهر داده نمی‌شود و شاهد چهره پاکیزه‌ای از شهر شیراز در ایام نوروز هستیم. 

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول