اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شعبه 5 تعزیرات حکومتی خراسان رضوی خبر داد

کشف بیش از 275 هزار قلم لوازم آرایشی در خراسان رضوی

خبرگزاری فارس: رئیس شعبه پنج تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: بیش از 275 هزار قلم لوازم آرایشی طی سال جاری در این استان کشف شد.

کشف بیش از 275 هزار قلم لوازم آرایشی در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد اسلامی عصر امروز در نشست مطبوعاتی قاچاق کالا و ارز در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی اظهار داشت: اگر چه اقدامات پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز و دستگاه‌های عضو در زمینه مقابله و مبارزه مطلوب بوده است ولی باید با اقدامات فرهنگی نسبت به آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی مردم مبنی بر مضرات استفاده از کالاهای قاچاق برنامه‌ریزی کرد.

رئیس شعبه 5 تعزیرات حکومتی در ادامه با اشاره به اینکه دو نوع پرونده وارد سیستم ‌می‌شود، گفت: در دادگاه تعزیرات حکومتی پرونده‌های گمرکی که به وسیله نیروی انتظامی و گمرک تشکیل می‌شود و پرونده‌های دوم مربوط به واحدهای صنفی و اصناف است که ما در دادگاه رسیدگی می‌کنیم.

وی تصریح کرد: 85 درصد پرونده‌هایی که به سازمان ارجاع می‌شود در کمتر از یک ماه رسیدگی و صدور حکم می‌شود.

سرگرد علیزاده، نماینده پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز در ادامه این نشست خبری با اشاره به آمار کشفیات در 11 ماهه سال جاری گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از 53 هزار پاکت سیگار خارجی، بیش از 275 هزار قلم لوازم آرایشی قاچاق، بیش از 24 میلیون لیتر فرآورده‌های نفتی و همچنین بیش از 417 هزار مواد محترقه که برای مراسم چهارشنبه‌سوری وارد شده بود کشف و ضبط شده است.

جهان نوش، رئیس اداره کشف کالای قاچاق خراسان رضوی نیز در ادامه به برگزاری 13 جلسه در مورد قاچاق کالا و ارز اشاره کرد و گفت: بررسی قاچاق طلا و جواهرات، پوشاک، کفش، قاچاق البسه مستعمل، بررسی اثرات سوء قاچاق کالا بر تولیدات داخل، قاچاق تجهیزات پزشکی و ساماندهی وضعیت عرضه دخانیات از جمله موضوعات جلسه‌های برگزار شده بوده است.

همچنین پروین، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: مجوز بهداشتی واردات کالاهای بهداشتی و آرایشی در تهران صورت می‌گیرد و در مشهد از طریق سایت موضوعات مختلف در این زمینه را پیگیری می‌کنیم. 

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول