اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا خراسان رضوی:

افزایش آگاهی عمومی به مضرات استفاده از لوازم آرایشی قاچاق ضروری است

خبرگزاری فارس: دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: 86 درصد لوازم آرایشی و بهداشتی موجود در بازار با نشان تجاری، تقلبی هستند.

افزایش آگاهی عمومی به مضرات استفاده از لوازم آرایشی قاچاق ضروری است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، پرویز فروزانفر در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با اشاره به نتایج یک بررسی کارشناسی اظهار داشت: این تحقیقات حاکی از آن است که 99.5 درصد از اقلام آرایشی که در ظاهر تحت لیسانس کشورهایی چون آلمان و فرانسه تولید شده‌اند، ساخت کشور چین است.
وی میزان کشفیات لوازم آرایشی و بهداشتی پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان از ابتدای سال‌جاری تا پایان آذرماه را 800 هزار قلم اعلام و اضافه کرد: این میزان نسبت به سال گذشته رشد هشت درصدی داشته است.
فروزانفر کشف 344 کارتن از این اقلام به ارزش ریالی 5 میلیارد ریال را نتیجه 18 گشت مشترک سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز دانست و ادامه داد: کشفیات این سازمان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با رشد 215 درصدی مواجه بوده است.
وی با بیان اینکه 80 درصد مصرف کنندگان از تقلبی یا اصل بودن لوازم آرایشی خریداری شده آگاهی ندارند، اضافه کرد: اطلاع‌رسانی از سوی صدا و سیما، جراید و دستگاه‌های متولی امر سلامت نقش چشمگیری در کاهش میزان استفاده از این کالاها و در نتیجه کاهش آسیب‌های اقتصادی و سلامتی دارد.
محمد پروین کارشناس اداره نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این جلسه تصریح کرد: از آنجا که بخشی از اقلام آرایشی قاچاق در داروخانه‌ها عرضه می‌شود بازرسان ما به طور پیوسته از این اماکن در سطح شهر بازدید و با خاطیان برخورد می‌کنند.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول