اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شورای فرهنگ عمومی بروجرد در بیانیه‌ای اعلام کرد

حضور در انتخابات باید دشمن‌شکن باشد

خبرگزاری فارس: شورای فرهنگ عمومی بروجرد طی بیانیه‌ای بر حضور حداکثری در انتخابات تاکید و اعلام کرد: حضور در انتخابات باید دشمن‌شکن باشد.

حضور در انتخابات باید دشمن‌شکن باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، شورای فرهنگ عمومی بروجرد در بیانیه‌ای اظهار داشت: در آستانه انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی که نشانه دیگری از تداوم اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران و حضور و حمایت پیوسته مردم مسلمان ایران از نظام ولایت فقیه است.

در ادامه این بیانیه آمده: در فضای انتخاباتی فرصت را غنیمت بدانیم و برای تقویت تفکر، تعقل و انتخاب در عرصه تلاش و تعارض افکار و انعطاف‌پذیری در فهم و درک یکدیگر بهره ببریم.

این بیانیه می‌افزاید: با توجه به اینکه در فضای انتخاباتی شرایطی فراهم می‌شود تا جامعه آمادگی بروز و نمایان ساختن ارزش‌ها و ضد ارزش‌ها را بیابد و این رویداد تأثیرات مثبت و منفی کوتاه مدت و دراز مدت بر فرهنگ جامعه می‌گذارد، لذا همه ما باید تلاش نماییم این فرصت‌ها را به سمت تعالی و وحدت سوق دهیم.

در این بیانیه آمده است: نخبگان فرهنگی، سیاسی و اجتماعی سعی در تفهیم و تعمیق ارزش‌ها در فرهنگ عمومی جامعه نموده و از ایجاد ضربات فرهنگی جبران‌ناپذیر و نامطلوب جلوگیری کنند.

این بیانیه می‌افزاید: دست اندرکاران مردم را تشویق کنند و به مقدم داشتن مصالح عمومی و جمعی بر منافع فردی، قومی، طایفه‌ای و ... تاکید کنند.

در ادامه این بیانیه آمده: حفظ حرمت قانون و گسترش روحیه‌ قانون‌پذیری در همه‌ مردم، توجه به خصائص اخلاقی، فردی و انسانی در هر شرایط و افزایش اعتماد عمومی به نظام جمهوری اسلامی در این عرصه مهم است. حفظ حرمت فردی، احترام به رقبا و عدم تخریب شخصیت‌های آنان و رعایت اخلاق انتخاباتی توسط نامزدهای انتخاباتی، هواداران و ستادها بسیار مهم است.

در ادامه این بیانیه تصریح شده: پرهیز از طرح شعارهای خیال‌پردازانه و غیر اصولی که موجب دامن زدن به انتظارات غیر منطقی می‌شود و طرح شعارهای انتخاباتی با مبانی عقیدتی، ارزشی و فرهنگی اسلامی و شرح وظایف قانون‌گذاری و نظارت نمایندگان مجلس توسط نامزدهای انتخابات است.

ادامه این بیانیه می‌افزاید: پرهیز از اظهار نظر و رفتارهایی که این فضای فرهنگی، معنوی و سیاسی را مخدوش می‌کند توسط تک تک آحاد جامعه ضروری است.

این بیانیه می‌افزاید: لازم است، فعالان انتخابات حفظ و تداوم روحیه امید، نشاط، شور و حال انتخاباتی را در جامعه مد نظر قرار داده و از ایجاد یأس، شک و دو دلی ناشی از شایعات و فعالیت‌های انتخاباتی غیر موجه و متهم کردن یکدیگر به اوصافی که تصویر کلی انتخابات را مخدوش می‌سازد، بپرهیزند.

در این بیانیه آمده است: قطعاً نامزدهای تأییدشده شورای نگهبان بر این نکته اشتراک نظر دارند که توجه به اصل انتخابات و مشارکت همه جانبه و گسترده‌ مردم، مقدم بر انتخاب هر یک از کاندیداهاست و هدف اصلی انتخاباتی در مرتبه اول باید مشارکت تمام آحاد مردم به عنوان یک وظیفه شرعی و عرفی و اطمینان بخشیدن از سلامت انتخابات باشد.

این بیانیه می‌افزاید: شورای فرهنگ عمومی شهرستان بروجرد از تمام مردم شهید پرور و تمام پویندگان راه حق و آزادی دعوت می‌‌کند، تا یک بار دیگر با حضور پرشکوه خود روز 12 اسفند ماه در پای صندوق‌های رأی این روز بزرگ را هم در تاریخ انقلاب اسلامی درخشان به پا دارند.

در ادامه این بیانیه آمده است: شورای فرهنگ عمومی شهرستان بروجرد امیدوار است، برگزاری نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، زمینه فکری و اجتماعی تحکیم هر چه بیشتر وحدت و وفاق اجتماعی را در میان مردم فهیم بروجرد در پی ‌داشته و همچون گذشته، بروجرد بتواند جلوه‌های زیبا، تاریخی و به یادماندنی از یک حضور حماسی، پرشور و آگاهانه را هم شأن با فرهنگ اصیل و تاریخی خود، نه تنها در سطح ملی بلکه در سطح بین‌المللی به نمایش بگذارد.

انتهای پیام/و۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول