اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شرکت توزیع برق کردستان:

مدیریت مصرف در خانواده‌ مانع هدررفت برق می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی شرکت توزیع برق کردستان گفت:‌ مدیریت صحیح مصرف برق توسط خانواده‌ها مانع هدررفت این انرژی پاک و ارزشمند می‌شود.

مدیریت مصرف در خانواده‌ مانع هدررفت برق می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، جمال‌الدین امینی عصر امروز در سمینار آموزشی توجیهی مدیریت مصرف ویژه معلمان و دبیران سراسر استان در سنندج اظهار کرد: با توجه به اینکه هر روزه بر تعداد وسایل الکتریکی افزوده می‌شود، استفاده از انرژی برق در زندگی اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده و به جرأت می‌توان گفت زندگی بدون برق در جامعه کنونی محال است.

وی با اشاره به اهمیت انرژی برق در زندگی امروزی، خواستار توجه جدی جامعه به موضوع مدیریت مصرف و جلوگیری از هدر رفت این انرژی پاک و مفید شد.

معاون برنامه‌ریزی شرکت توزیع برق کردستان خاطرنشان کرد: با توجه به این مهم معلمان و دبیران باید در آموزش و فرهنگ‌سازی روش‌های مدیریت مصرف در بین دانش‌آموزان همکاری لازم را با شرکت توزیع برق داشته باشند.

امینی تصریح کرد: دانش‌آموزان ظرفیت‌‌های بسیار خوبی در کسب آموزش مهارت‌های جدید دارند و با ارائه راهکارهای مدیریت مصرف به آنها می‌توان به کسب نتایج مطلوب و مورد نظر امیدوار بود.

وی اضافه کرد: با توجه به نقش مهم و تاثیرگذار معلمان و دبیران در آموزش، برنامه‌هایی برای استفاده از ظرفیت بالای آنان در نظر گرفته شده است و امیدواریم با اجرای این برنامه‌ها اهداف مورد نظر شرکت در آینده حاصل شود.

 

86 درصد از مشترکین برق در کردستان خانگی هستند

معاون برنامه‌ریزی شرکت توزیع برق کردستان با بیان اینکه در حال حاضر حدود 86 درصد مشترکین این استان در بخش خانگی قرار دارند، تصریح کرد: بیشترین انرژی برق در این بخش مصرف می‌شود و مدیریت درست آن نتایج خوبی در کاهش مصرف در پی‌خواهد داشت.

رئیس گروه مدیریت مصرف نیز در ادامه این سمینار، برنامه‌های در نظر گرفته شده برای معلمان و دبیران و راهکارهای مدیریت مصرف را توضیح داد.

فرید مظهری اظهارکرد: مدیریت مصرف روش‌های پیچیده و غیرقابل دسترسی ندارد بلکه با رعایت موارد ساده از جمله استفاده از لامپ‌های کم‌مصرف، خاموش کردن لامپ‌های اضافی، استفاده از وسایل الکتریکی با برچسب انرژی مناسب و استفاده از وسایل پرمصرف در ساعت‌های خاص می‌توان به نحو چشمگیری از مصرف خانواده‌ها کاست و به مصرف مطلوب  و بهینه دست یافت.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول