اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت توزیع برق همدان:

173 میلیون کیلووات انرژی در همدان صرفه جویی شد

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت توزیع برق همدان گفت: در یک سالی که از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در همدان گذشته در مقایسه با سال قبل 173 میلیون کیلووات انرژی برق صرفه‌جویی شده است.

173 میلیون کیلووات انرژی در همدان صرفه جویی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع برق استان همدان، حاجی‌رضا تیموری اظهار کرد: در این مدت نه تنها شش درصد انرژی که میانگین رشد استان همدان است استفاده نشده بلکه 173 میلیون کیلو وات ساعت نیز صرفه‌جویی شده است که این همان صرفه‌جویی 10 درصدی است.

وی اضافه کرد: 66 مگاوات کاهش پیک نسبت به سال قبل یعنی 10 درصد کاهش پیک و 250 مگاوات کاهش پیک نسبت به چهار سال قبل است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان همدان بیان کرد: در یک مطالعه که در مصرف 30 سال گذشته کشور انجام شده هر ساله در کشور رشد مصرف برق وجود دارد و میانگین رشد هر ساله در کشور هشت درصد و در استان همدان شش درصد است.

وی افزود: اگر رشد هشت درصدی در کشور ادامه داشته باشد باید سالانه 5هزار و 100 مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های کشور اضافه کرد و برای تولید این میزان برق و برای احداث پست‌های انتقال و فوق توزیع و همچنین احداث خطوط برق متناسب با این میزان تولید برق باید سالانه 72 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرد.

تیموری اظهار داشت: اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها نمونه بارزی از جهاد اقتصادی است و یک ترمزی برای کم کردن رشد مصرف انرژی در کشور است.

وی خاطرنشان کرد: ارتقای فرهنگ مصرفی خانوارها و اصلاح الگوی مصرف انرژی، کاهش یافتن شاخص شدت انرژی، کمتر شدن مصرف انرژی، افزایش توان صادراتی برق تولیدی کشور به کشورهایی که با ما مرز خاکی دارند، ایجاد امکان استفاده بهینه از منابع، حفظ ثروت ملی و برقراری عدالت از دیگر اثرات هدفمندی یارانه‌ها است.

انتهای پیام/خ۳۰

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول