اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل بازیافت و تبدیل مواد زائد شهرداری اصفهان:

تفکیک پسماند در مبدأ سبب صرفه‌جویی 30 درصدی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل بازیافت و تبدیل مواد زائد شهرداری اصفهان گفت: تفکیک پسماند ارزشمند در مبدأ سبب صرفه‌جویی 30 درصدی در هزینه شده و عامل ایجاد درآمد پایدار در شهر به عنوان یکی از شاخص‌های توسعه پایدار و شهر پاک می‌شود.

تفکیک پسماند در مبدأ سبب صرفه‌جویی 30 درصدی می‌شود
تیمور باجول در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان در ارتباط با مواد بازیافتی اظهار داشت: آن‌چه از مواد که امکان بازیافت آنها وجود ندارد سوزانده می‌شود و برای تولید انرژی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی در مورد شهر توسعه یافته گفت: شهر توسعه یافته مدیریت پسماند دارد که در این مورد همکاری مردم بسیار حائز اهمیت است.

مدیرعامل بازیافت و تبدیل مواد زائد شهرداری اصفهان درباره نحوه برخورد با متخلفان تصریح کرد: اگر زباله‌ها در غیر ساعت مقرر بیرون از منازل گذاشته شود در ابتدا به فرد متخلف اخطار داده می‌شود و در صورت تکرار شخص جریمه می‌شود.

وی در مورد پسماند ارزشمند گفت: پسماندها نباید دارای ماده زائد باشند و باید به آنها به عنوان طلای کثیف، ماده درآمد‌زا و یا تولید ثروت نگاه کنیم و اگر پسماند‌ها در غالب پسماند تر و غیرقابل استفاده، جمع‌آوری و استفاده شود هزینه‌بردار است.

باجول ادامه داد: هم‌چنین تفکیک پسماند ارزشمند در مبدأ سبب صرفه‌جویی 30 درصدی در هزینه شده و عامل ایجاد درآمد پایدار در شهر به عنوان یکی از شاخص‌های توسعه پایدار و شهر پاک می‌شود.

وی در ادامه افزود: در کشورهای توسعه یافته برای جمع‌آوری پسماند ارزشمند باکس‌هایی در سطح شهر وجود دارد که از ابتدا مواد مختلف مانند شیشه، کاغذ از یکدیگر تفکیک می‌شوند، در صورتی که در کشور ما به صورت مستقیم برای گرفتن بازیافت به مردم مراجعه می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: برای جمع‌آوری بازیافت از مراکز تجاری و بانک‌ها باکس‌های فلزی در اختیار آنها گذاشته شده، تا مواد بازیافتی جمع‌آوری و تحویل داده شود.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول