اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان خبر داد

صرفه‌جویی 250 میلیارد ریالی آزادسازی نان در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری کردستان از صرفه‌جویی 250 میلیارد ریالی آزادسازی قیمت نان بعد از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها در این استان خبر داد.

صرفه‌جویی 250 میلیارد ریالی آزادسازی نان در کردستان
نیاز یعقوبی در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در سنندج به آزادسازی نرخ نان در قانون هدفمندسازی یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: با فراهم شدن زمینه رقابت سالم برای تولید نان با کیفیت مورد نیاز مردم از سوی خبازی‌ها هم‌اکنون سرانه بیش از 11 کیلوگرمی مصرف نان در قبل از اجرای قانون به کمتر از 8 کیلوگرم در زمان اجرا رسیده است که کاهش 34 درصدی را نشان می‌دهد.

به گفته وی بعد از اجرای این قانون ضمن رعایت الگوی مصرف صحیح نان در استان، ضایعات نان نیز کاهش یافته و زمینه ذخیره‌سازی و صادرات گندم مازاد استان فراهم شده است.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری کردستان با بیان اینکه اجرای کامل قانون هدفمندی یارانه‌ها توسعه پایدار اقتصادی در کشور را محقق خواهد کرد گفت: با وجود بیش از یک سال از اجرای این قانون در کشور به تدریج آثار و نتایج مثبت و مناسب آن نمود پیدا کرده و مسیر رشد و شکوفایی اقتصادی کشور هموارتر شده است.

یعقوبی اجرای این قانون را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های کلان اقتصادی نظام مقدس جمهوری اسلامی برشمرد و بر عزم  دولت در اجرای کامل مراحل مختلف آن تا رسیدن به اهداف مورد نظر تاکید کرد.

وی ادامه داد: تا قبل از تصویب و اجرای این قانون در ارتباط با الگوهای مصرف حامل‌های انرژی نابسامانی وجود داشت که پس از اجرای این قانون شاهد صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای در این زمینه هستیم.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری کردستان تصریح کرد: با وجود افزایش بیش از 36 هزار مشترک جدید گاز و گازرسانی به 72 روستا مصرف گاز در استان بیش از 4 درصد به ارزش بیش از 50 میلیارد ریال کاهش یافته که این از اثرات هدفمند کردن یارانه‌هاست.

یعقوبی در پایان خاطر نشان کرد: هدفمندی یارانه‌ها موجب عادلانه‌تر شدن توزیع درآمد، افزایش ضریب بهبود تامین اجتماعی، نهادینه شدن فرهنگ مصرف صحیح و در نهایت افزایش سرمایه‌گذاری بلندمدت در کشور خواهد شد.

انتهای پیام/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول