اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بصره درخواست کرد

حضور خوزستان در عرصه سازندگی استان بصره

خبرگزاری فارس: استاندار بصره گفت: استان بصره شاهد نهضت بزرگ عمرانی و سازندگی است که خواستار حضور خوزستان به عنوان استان همسایه در این عرصه سازندگی هستیم.

حضور خوزستان در عرصه سازندگی استان بصره

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز،‌ خلف عبدالصمد خلف شامگاه امروز در حاشیه امضای تفاهمنامه با خوزستان در محل تالار اجتماعات هتل پارس اهواز،‌ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دو استان خوزستان و بصره در بسیاری از زمینه‌ها از جمله فرهنگی و زیست محیطی مشترکات زیادی دارند و از این رو نیازمند افزایش تعاملات بین این دو استان هستیم.

وی افزود: در استان بصره مناطقی به نام منطقه هندی و چینی‌ها وجود دارد که به دلیل حضور شرکت‌هایی از این مناطق، ‌اینگونه نامگذاری شده‌اند که انتظار داریم خوزستان به عنوان استان همسایه ما از این فرصت استفاه کند و امیدواریم شرکت‌های ایرانی به ویژه خوزستانی در عرصه سازندگی ما را یاری کنند.

استاندار بصره بیان کرد: صدور ویزا و ثبت شرکت‌ها از جمله مشکلات پیش روی تعاملات این دو استان بوده‌اند که با پیگیری‌ها اقدامات انجام شده،‌ این مشکلات برطرف شده‌اند.

خلف‌ عبدالصمد خلف ایجاد ارتباط با شرکت‌های ایرانی را از عوامل بسیار مهم در بازسازی استان بصره قلمداد کرد و گفت: عمده مشکلاتی که ما در استان بصره داریم مربوط به مسکن و برق است لذا این دو صنعت در بازدید امروز بیشتر مورد توجه ما واقع شدند.

وی ادامه داد:‌ استان بصره به ساخت بیش از 250هزار واحد مسکونی نیاز دارد که در نظر داریم از شرکت‌های پیمانکاری در بخش مسکن استان خوزستان برای این منظور استفاده کنیم.

استاندار بصره توسعه گردشگری را از دیگر اهداف این سفر عنوان کرد و گفت: در حال حاضر تنها راه جابه جایی بین دو استان خوزستان و بصره عراق مسیر جاده‌ای است که در نظر داریم مسیر آبی را نیز بین دو استان ایجاد کنیم.

وی اظهار کرد: در بخش کشاورزی استان بصره مشکلات بسیاری دارد که از تجارب خوزستان برای رفع این معضلات نیز استفاده خواهیم کرد.

خلف‌ عبدالصمد خلف با اشاره به قدرت ابداع و توانمندی‌های جوانان این استان در کارهای اجرایی بیان کرد: تاکنون ندیده‌ام که ساختمانی از بالا به پایین ساخته شود و این یکی از نکات و ابداعاتی بود که در کارهای جوانان استان خوزستان نظر مرا به خود جلب کرد.

وی با اشاره به تحصیل تعدادی از جوانان استان بصره در دانشگاه‌های خوزستان،‌ از توسعه منابع انسانی و تعاملات دانشگاه‌های این دو استان استقبال کرد.

استاندار بصره تاکید کرد: زمینه‌ای را فراهم می‌کنیم تا شرکت‌های عراقی در خوزستان و نیز شرکت‌های خوزستانی در عراق معرفی شوند که این امر از طریق برگزاری نمایشگاهی در شهریور ماه از محل تعاملات اتاق‌های بازرگانی این دو استان محقق خواهد شد.

وی بیان کرد: تاکنون همکاری بسیاری خوبی بین دو استان خوزستان و بصره ایجاد شده و امیدواریم یک تداوم و پیشرفت بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول