اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه:

45 درصد صادرات به عراق از طریق کرمانشاه است

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن استان کرمانشاه گفت: 45 درصد صادرات کشور به عراق از طریق این استان انجام می‌شود.

45 درصد صادرات به عراق از طریق کرمانشاه است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، کیوان کاشفی در دیدار با هیئت تجاری و بازرگانی استان صلاح‌الدین عراق که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات اتاق بازرگانی برگزار شد، اظهار کرد: این جلسه به منظور آشنایی هیئت تجاری و بازرگانی استان صلاح‌الدین عراق با ظرفیت‌های تجاری و اقتصادی کرمانشاه و همچنین مذاکرات تجاری فی‌مابین، برگزار شده است.

وی تصریح کرد: تا کنون استان کرمانشاه سه هیئت از تجار استان صلاح‌الدین عراق را میزبانی کرده است.

کاشفی یادآور کرد: استان صلاح‌الدین از استان‌های بزرگ و دارای ظرفیت در کشور عراق است که ما را بر  آن داشته خیلی جدی‌تر مبادلات اقتصادی با این استان داشته باشیم.

وی افزود: بخش کشاورزی در استان صلاح‌الدین جای کار دارد و کرمانشاه نیز در این رابطه توانایی کافی را برای سرمایه‌گذاری داراست.

کاشفی اضافه کرد: در بخش خدمات پزشکی و حضور در دانشگاه‌ها کرمانشاه توان ارائه خدمت به استان صلاح‌الدین را دارد.

وی با اشاره به اینکه 45 درصد صادرات کشور از طریق مرزهای استان کرمانشاه انجام می‌گیرد، اظهار کرد: لذا مرزهای مشترک با اقلیم کردستان یک محوریت و مرکزیت به استان می‌دهد.

کیوان کاشفی یکی از مشکلات برقراری رابطه تجاری با استان صلاح‌الدین را استان دیالی عراق عنوان کرد و گفت: اگر نظم در این استان برقرار شود امکان برقراری ارتباط خوب با استان صلاح‌الدین نیز برقرار خواهد شد.

وی گفت: امیدواریم با سازماندهی و همکاری دوستان در استان صلاح‌الدین بتوانیم به طور مستقیم از مرز خسروی صادرات داشته باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه بر برپایی نمایشگاه دستاوردهای کرمانشاه در استان صلاح‌الدین تأکید کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: دو کشور ایران و عراق سال‌هاست با هم ارتباط دارند که این دوستی و برادری را با ارتباطات اقتصادی بیشتر خواهیم کرد.

انتهای پیام/و۱۰/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول