اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ایام نوروز صورت می‌گیرد

محدودیت تردد تانکرهای عراقی در کردستان

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان با اشاره به تردد تانکرهای عراقی از استان گفت: در ایام نوروز امسال محدودیت‌هایی در تردد این کامیون‌ها اعمال می‌شود.

محدودیت تردد تانکرهای عراقی در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج ایرج حسن‌زاده ظهر امروز در ششمین کارگروه سلامت و امنیت غذایی کردستان که در ستاد دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد اظهار داشت: تردد تانکرها و کامیون‌های عراقی حامل مواد شیمیایی و سوختی به دلیل امنیت بالای مرزهای استان کردستان صورت می‌گیرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان در ادامه بیان داشت: به منظور تسهیل و کنترل تردد تانکرهای عراقی از استان پیشنهاد شده که وزارت راه و شهرسازی نسبت به ایجاد کمربندی در محور مریوان اقدام کنند و یا اینکه تانکرها از مرز کرمانشاه تردد داشته باشند.

حسن‌زاده با اشاره به تمهیدات لازم در خصوص تردد کامیون و تانکرهای عراقی در ایام تعطیلات نوروز امسال گفت: از 27 اسفندماه جاری تا 15 فروردین ماه سال آینده تردد تانکرهای عراقی ممنوع شده و فقط در ساعات شب که جاده‌ها خلوت است می‌توانند تردد داشته باشند.

*افزایش 150 درصدی هزینه‌های خدمات درمانی

رئیس کارگروه سلامت و امنیت غذایی کردستان در ادامه از افزایش 150 درصدی هزینه‌های خدمات درمانی و پزشکی در سال‌های آینده خبر داد و اضافه کرد: در حال حاضر هزینه‌های پزشکی و درمانی بالا رفته و اگر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی با همین روند ادامه دهند در سال‌های آینده هزینه‌های درمانی تا 150 درصد افزایش می‌یابد.

حسن‌زاده تصریح کرد: مهم‌ترین عامل موثر در افزایش نرخ خدمات‌رسانی مراکز درمانی و بیمارستان‌ها حامل‌های انرژی است چرا که در حال حاضر مهم‌ترین مشکلات مراکز درمانی و بیمارستان‌ها 600 تا 700 میلیارد تومان اعتبار برای تامین حامل‌های انرژی بیمارستان‌ها است.

رئیس کارگروه سلامت و امنیت غذایی کردستان در ادامه مهم‌ترین دغدغه استان را در بحث سلامت مشکلات آلایندگی کارخانه آسفالت در سه راهی محور سنندج - مریوان عنوان کرد و گفت: سال گذشته قرار بود که این کارخانه تعطیل و به جای دیگری انتقال یابد اما هنوز این کارخانه به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

حسن‌زاده بر ساماندهی سرویس‌های بهداشتی و اماکن عمومی و هتل‌ها و رستوران‌ها در ایام تعطیلات نوروز امسال به منظور ارائه خدمات بهتر و بیشتر به مسافران نوروزی و گردشگران تاکید کرد و افزود: تیم نوروزی در این ایام به صورت آماده باش فعال هستند.

وی گفت: در پایان بازدید مداوم و مستمر از اماکن خدماتی و رستوران‌ها و مراکز اقامتی استان در دستور کار قرار داد.

انتهای پیام/ر20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول