اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نمایشگاه ایران در ترکمنستان صورت گرفت

انعقاد قرارداد و تفاهمنامه 40 میلیون دلاری در ترکمنستان

خبرگزاری فارس: معاون برنامه ریزی استاندار خراسان شمالی گفت: تجار این استان 40 میلیون دلار قرارداد و تفاهمنامه‌ با بازرگانان ترکمنستانی منعقد کردند.

انعقاد قرارداد و تفاهمنامه 40 میلیون دلاری در ترکمنستان

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حسن قلی‌زاده بعد از ظهر امروز در کارگروه تخصصی اقتصادی خراسان شمالی اظهار داشت: از این میزان 15 میلیون دلار به مرحله قرارداد رسیده و 25 میلیون دلار در قالب تفاهمنامه‌ها بسته شده است.

وی با بیان اینکه اکنون خراسان شمالی به این مرحله از خودباوری رسیده که می‌تواند نمایشگاه‌های مختلفی را در خارج از کشور برپا کند، گفت: بر‌اساس آمار ارائه شده از سوی مسئولان ترکمنستانی کیفیت این دوره از نمایشگاه نسبت به دوره‌های قبل 35 درصد رشد داشته است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: ششمین نمایشگاه جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان که با محوریت خراسان شمالی برگزار شد، دستاوردهای خوبی را برای استان به همراه داشت.

وی با اشاره به حجم صادرات 25 میلیون دلاری خراسان شمالی به خارج از کشور طی امسال اظهار داشت: بخش زیادی از این صادرات به ترکمنستان انجام شده که با گسترش ارتباطات اقتصادی این میزان باید افزایش یابد.

قلی‌زاده از خراسان شمالی به عنوان استانی که از لحاظ نزدیکی به ترکمنستان و وجود واحدهای مختلف صنعتی، تولیدی، ظرفیت‌های بالفعلی داشته یاد کرد و گفت: بر همین اساس باید کمیته‌های مختلف اقتصادی برای توسعه هر چه بیشتر صادرات به ترکمنستان تشکیل شود.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های استان در بخش مصالح ساختمانی اظهار داشت: نیاز ترکمنستان به این بخش قابل توجه بوده و خراسان شمالی با برنامه‌ریزی می‌تواند نیازهای این کشور را تأمین کند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان شمالی همچنین در بخش دیگری با اشاره به احداث 57 واحد تولیدی و صنعتی در استان با پیشرفت فیزیکی 20 تا 99 درصد گفت: بخش عمده‌ای از این واحدها مربوط به جهاد کشاورزی است.

وی همچنین شمار واحدهای صنعتی استان که کمتر از 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است را 145 مورد برشمرد و افزود: با افتتاح این واحدهای صنعتی علاوه بر رونق تولید و صنعت، تعداد زیادی اشتغال زایی نیز صورت می‌گیرد.

قلی‌زاده افتتاح بزرگ‌ترین واحد کشتارگاه طیور شرق کشور در شیروان را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: این کشتارگاه از محل طرح‌های آمایش صنعتی و معدنی استان اجرا شده و نقش بسزایی را در کاهش وابستگی این استان به سایر استان‌ها دارد.

وی همچنین اجرای واحدهای بسته بندی عسل و کشمش در مانه و سملقان را نیز برشمرد و اظهار داشت: توسعه واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی از رویکردهای استان بوده تا با استفاده از این ظرفیت بخش کشاورزی استان که توانمند بوده تقویت شود.

معاون برنامه ریزی استاندار خراسان شمالی همچنین بر مشارکت کارگروه‌های اقتصادی استان به منظور برگزاری نمایشگاه‌های مختلف تاکید کرد.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول