اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان شمالی خبر داد

برگزاری نمایشگاه مشترک ایران و ترکمنستان در بجنورد

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان شمالی از پیشنهاد برگزاری نمایشگاه مشترک ایران و ترکمنستان در بجنورد خبر داد.

برگزاری نمایشگاه مشترک ایران و ترکمنستان در بجنورد

ابوطالب شفقت امروز در حاشیه برگزاری یادواره 172 شهید سپاه بجنورد در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس اظهار داشت: این پیشنهاد در سفر هیئت خراسان شمالی برای شرکت در هشتمین نمایشگاه جمهوری اسلامی ایران با محور خراسان شمالی در ترکمنستان و نشست با مسئولان این کشور مطرح شد.

وی با بیان اینکه مسئولان ترکمنستانی نیز از این پیشنهاد استقبال کرده‌اند، افزود: در صورت نهایی شدن این پیشنهاد، نمایشگاه مشترک جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان سال آینده در مرکز خراسان شمالی برگزار خواهد شد.

استاندار خراسان شمالی برگزاری نمایشگاه تأسیسات و تجهیزات ساختمانی با محوریت خراسان شمالی در ترکمنستان را از دیگر پیشنهادات ارائه شده برشمرد و گفت: بر همین اساس مقرر شد تا موضوع از سوی ترکمنستان بررسی و اعلام شود.

شفقت با تأکید بر اینکه خراسان شمالی امسال گام‌های بلندی در عرصه‌های بین‌المللی برداشته است، افزود: برپایی نخستین نمایشگاه صنایع دستی کشورهای عضو اکو، برپایی هشتمین نمایشگاه جمهوری اسلامی ایران با محوریت خراسان شمالی در ترکمنستان، شرکت در نمایشگاه‌های مختلف بین‌المللی از جمله فعالیت‌های استان در عرصه‌های بین‌المللی بوده است.

وی اظهار امیدواری کرد تا در سال آینده نیز گام‌های بلندتری برای حضور و معرفی استان در عرصه‌های بین‌المللی برداشته شود.

 

* برگزاری سه نشست طرف جمهوری اسلامی با مسئولان ترکمنستان

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی همچنین از برگزاری سه نشست مسئولان استان با طرف ترکمنستانی در حاشیه برپایی نمایشگاه جمهوری اسلامی در عشق‌آباد خبر داد.

وی تصریح کرد: طی این ملاقات‌ها که با مسئولان و بازرگانان ترکمنستانی برگزار شد، مسائلی چون سرعت عمل گمرکات، مسائل مالی بازرگانان، افزایش روابط تجاری و ... مورد بررسی دو طرف قرار گرفت.

شفقت حل و فصل مسائل گمرکی را از محورهای نشست با مسئولان ترکمنستانی برشمرد و گفت: در این راستا مقرر شد تا مساعدت و همکاری بیشتری بین دو کشور به منظور تسهیل در توسعه روابط انجام شود.

وی در پاسخ به پرسشی در مورد پیگیری ایجاد مرز مشترک و بازارچه پرسه‌سو در سفر به ترکمنستان اظهار داشت: ما اعلام کردیم که پرسه‌سو به خاطر نزدیکی به ترکمنستان و عشق‌آباد مرز مناسبی برای ایجاد بازارچه بوده و طرف ترکمنی نیز در حال بررسی این موضوع هستند.

استاندار خراسان شمالی یادآور شد: ایجاد مرز پرسه‌سو به عنوان یکی از محوری‌ترین خواسته‌های استان در نشست‌ها مطرح شد.

 

* قراردادهای خوبی در نمایشگاه ترکمنستان بسته شد

استاندار خراسان شمالی در بخش دیگری با مثبت ارزیابی کردن برگزاری هشتمین نمایشگاه جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان گفت: طی برگزاری این نمایشگاه قراردادهای خوبی بین تجار ایران و ترکمنستان بسته شد.

وی با اشاره به اینکه سفر هیئت تجاری خراسان شمالی برای حضور در نمایشگاه عشق‌آباد سفر بسیار خوبی بود، افزود: هشتمین نمایشگاه جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان نخستین تجربه استان برای برگزاری نمایشگاه کشوری در خارج از کشور بود.

شفقت با بیان اینکه استان به شایستگی توانست فعالیت‌های اجرایی این نمایشگاه را مدیریت کند، اظهار داشت: مشارکت خوبی از سوی دستگاه‌ها و واحدهای تولیدی و صنعتی استان در این نمایشگاه انجام شد.

به گفته وی، حدود 32 درصد از فضای نمایشگاه ترکمنستان در اختیار خراسان شمالی قرار داشت.

استاندار خراسان شمالی سطح هشتمین نمایشگاه جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان که با محوریت خراسان شمالی برگزار شد را نیز مطلوب ارزیابی کرد و گفت: رئیس جمهور شخصاً به این نمایشگاه پیام فرستاد و مسئولان ترکمنی نیز حدود دو ساعت از یکایک غرفه‌های نمایشگاه جمهوری اسلامی ایران در عشق‌آباد بازدید کردند.

وی همچنین با اشاره به برپایی نمایشگاه صنایع دستی خراسان شمالی اظهار داشت: این بخش از نمایشگاه نیز مورد توجه بازدیدکنندگان ترکمنستانی قرار گرفت و برای آنان نوع صنایع دستی استان به خاطر اشتراکات فرهنگی و قومی ایران با ترکمنستان جلب نظر کرده بود.

هشتمین نمایشگاه جمهوری اسلامی ایران با محوریت خراسان شمالی در ترکمنستان که از دوم اسفند در قصر نمایشگاهی عشق‌آباد گشایش یافته بود، قرار است تا پس از سه روز امروز به کار خود پایان دهد.

انتهای پیام/و۱۰/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول