اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان شمالی:

خراسان شمالی آماده ارائه خدمات فنی به خارج از کشور است ‌

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان شمالی اعلام کرد: این استان آماده ارائه خدمات فنی و مهندسی به خارج از کشور به ویژه ترکمنستان است.

خراسان شمالی آماده ارائه خدمات فنی به خارج از کشور است ‌

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ابوطالب شفقت بعد از ظهر امروز در کارگروه اقتصادی خراسان شمالی که با محوریت دستاوردهای نمایشگاه ترکمنستان برگزار شد، اظهار داشت: خراسان شمالی در ارائه خدمات فنی، مشاوره‌ای در بخش‌های کشاورزی، گیاهان دارویی، دام، اسب اصیل ترکمن توانمند است.

وی وجود مراکز تحقیقاتی متعدد گیاهان دارویی، تحقیقات گندم، تحقیقات گوسفند و مرکز تحقیقات اسب اصیل ترکمن در خراسان شمالی را برشمرد و افزود: تمام این ظرفیت‌ها در قالب خدمات مشاوره‌ای و فنی و مهندسی به کشور همسایه ترکمنستان قابل ارائه است.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی همچنین پرسه سو در خراسان شمالی را بهترین گزینه برای ایجاد مرز و بازارچه بین ایران و ترکمنستان اعلام کرد و گفت: نزدیکی به ترکمنستان، نبود ناهمواری و یکنواخت بودن مسیر، دارای اشتراکات فرهنگی و ارتباطات ساکنان دو طرف از جمله مزایای ایجاد بازارچه مشترک مرزی در پرسه سو است.

وی تصریح کرد: در این راستا مذاکراتی با مسئولان ترکمنستانی انجام شده که امید می‌رود در آینده به نتیجه برسد.

استاندار خراسان شمالی همچنین با اشاره به اینکه ترکمنستان برای این استان بازار بسیار مطمئن و قابلی است، گفت: با وجود آنکه بخش زیادی از صادرات خراسان شمالی را بازار ترکمنستان تشکیل می‌دهد، این میزان باید افزایش یابد.

 

* آمادگی ایران برای برگزاری نمایشگاه ساختمان در عشق‌آباد

وی با اشاره به آمادگی خراسان شمالی برای برگزاری نمایشگاه تخصصی ساختمان در عشق‌آباد اظهار داشت: در صورت نهایی شدن این نمایشگاه سال آینده توسط فعالان بخش ساختمانی استان در عشق‌آباد برگزار می‌شود.

شفقت برپایی نمایشگاه اختصاصی ترکمنستان در خراسان شمالی را از جمله پیشنهادات بررسی شده توسط هیئت ایرانی و ترکمنی برشمرد و گفت: این پیشنهاد مورد استقبال مقامات ترکمنستانی قرار گرفته و امید می‌رود این نمایشگاه سال آینده در استان برگزار شود.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی جمهوری اسلامی ایران را دومین صادر کننده کالا به ترکمنستان برشمرد و گفت: بخش عمده‌ای از کالای این کشور توسط استان تأمین و به این کشور صادر می‌شود.

وی همچنین بررسی مشکلات مربوط به گمرک، تردد خودروهای ترانزیتی و افزایش تعداد خودروهای ترانزیتی، بررسی و رفع مشکلات صادر کنندگان و تجار را از دیگر برنامه‌های سفر هیئت خراسان شمالی به ترکمنستان با مسئولان این کشور عنوان کرد.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول