اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز

استاندار خراسان شمالی از ترکمنستان بازگشت

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان شمالی که برای شرکت در هشتمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان با محوریت این استان به عشق‌آباد عزیمت کرده بود، ساعاتی پیش به خراسان شمالی بازگشت.

استاندار خراسان شمالی از ترکمنستان بازگشت

ابوطالب شفقت صبح امروز در حاشیه نشست ستاد انتخابات خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این استان اظهار داشت: نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان با حضور 50 شرکت ایرانی و با محوریت خراسان شمالی از دوم اسفندماه جاری برپا شده بود که امروز به کار خود پایان می‌دهد.

وی افزود: این نمایشگاه هشتمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در کشور ترکمنستان بود که با محوریت خراسان شمالی برگزار شد.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی تصریح کرد: در این نمایشگاه علاوه بر خراسان شمالی‌، استان‌های تهران، ‌خراسان رضوی‌، سمنان‌، مازندران،‌ گلستان‌، البرز و اصفهان نیز شرکت داشتند.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه مجموعاً دارای 53 غرفه است، یادآور شد: تعداد 20 غرفه با متراژ 213 متر‌مربع به استان خراسان شمالی و تعداد 31 غرفه با متراژ 444 متر‌مربع در این نمایشگاه به سایر استان‌های کشور اختصاص یافته است.

شفقت تصریح کرد: همچنین 400 مترمربع از فضای نمایشگاه به شرکت ایران خودرو ‌مستقر در عشق آباد اختصاص یافته و 100 متر‌مربع نیز توسط رایزن بازرگانی ایران واگذار شده است.

استاندار خراسان شمالی اظهار داشت: در این نمایشگاه کالاهایی از قبیل سیمان، فرآورده‌های لبنی،‌ محصولات پلاستیکی، لوله‌های پلی‌اتیلن، مواد غذایی، مصالح ساختمانی، رنگ و رزین، کریستال ملامین، کود اوره، ایزوگام، محصولات فلزی، صنایع دستی، لوازم الکتریکی، زیورآلات سنتی، صنایع روشنایی، سیم و کابل، لوله و پروفیل، سنگ، تندیس،‌ فرش، خودرو و مواد معدنی به نمایش گذاشته شده است.

وی خاطر نشان کرد: برپایی نمایشگاه صنایع دستی خراسان شمالی در مساحتی به متراژ 500 مترمربع از دیگر بخش‌های این نمایشگاه بود که در 10 رشته دست‌بافته‌های داری، ترکمنی و کردی، چاروق، کلاه کرکی، نساجی سنتی، سنگ‌های قیمتی و ... برگزار شد.

خراسان شمالی 300 کیلومتر مرز بین‌المللی با ترکمنستان دارد.

انتهای پیام/و۲۰/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول