اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور خانواده‌های شهید احمدی‌روشن و شهید تهرانی‌مقدم

مراسم گرامیداشت شهدای جهاد علم و فناوری در دانشگاه تبریز برگزار شد

خبرگزاری فارس: مراسم گرامیداشت شهدای جهاد علم و فناوری با حضور خانواده‌های شهید مصطفی احمدی‌روشن و شهید تهرانی‌مقدم با حضور دانشگاهیان آذربایجان‌شرقی در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد.

مراسم گرامیداشت شهدای جهاد علم و فناوری در دانشگاه تبریز برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، محمدتقی علوی رئیس دانشگاه تبریز در این آیین این دانشگاه را مشهدالشهدای دانشگاه‌های کشور بیان کرد و گفت: این دانشگاه در زمان هشت سال دفاع مقدس 200 شهید تقدیم انقلاب کرده و  در 27 دی سال 1365 در پی بمباران دانشکده فنی دانشگاه تبریز توسط رژیم بعثی، 22 تن از دانشجویان این دانشکده که در حال پشتیبانی از رزمندگان دفاع مقدس بودند، به شهادت رسیدند.

وی در ادامه با اشاره به چگونگی وقوع انقلاب ایران در مقایسه با سایر انقلاب‌ها افزود: انقلاب اسلامی ایران به تعبیر دانشمندان اروپایی، مدرن‌ترین و عقلانی‌ترین نوع انقلاب در دنیاست و به همین دلیل امروزه موجب نفوذ و حرکت انقلاب‌های مردمی از خاورمیانه تا کل جهان شده و  به عنوان الگو مطرح است.

علوی، انقلاب اسلامی ایران را فرهنگی دانست و تصریح کرد: آنچه نظام سلطه را نگران کرده نفوذ و صدور این انقلاب بر دنیاست و نگرانی اصلی دشمنان از این نظام این است که ایران قطب تمام حرکت‌های فرهنگی منطقه شود که بر خلاف میل آنها این اتفاق رخ خواهد داد.

رئیس دانشگاه تبریز با تاکید بر حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای و اینکه حضور پرشور مردم در انتخابات موجب تقویت بنیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می‌شود، یادآور شد: دشمنان این نظام  تلاش خود را برای حضور کمرنگ مردم در انتخابات به کار گرفته که مردم با حضور گسترده تمام توطئه آنها را خنثی خواهند کرد.

حجت‌الاسلام اصغر نقدی، مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی نیز در این مراسم ضمن تقدیر از خانواده معزز شهدا و ایثارگران به خصوص خانواده شهدای هسته‌ای تصریح کرد: خداوند متعال امام خمینی (ره) را فرستاد تا عظمت مسلمانان را دوباره احیا کند و امروز این سربازان امام راحل هستند که در راه انقلاب با نثار جان خویش در راه اعتلا و پیشرفت نظام اسلامی جانفشانی‌ها می‌کنند و راه آنها برای همیشه ادامه خواهد داشت.

مادر شهید احمدی‌روشن نیز در این آیین ضمن پرداخت به شخصیت اخلاقی و کاری فرزند خویش، داشتن تخصص، تعهد، ایمان و توسل به ائمه (ع)، پایبندی به اصول اسلام و مطیع محض رهبر بودن را از جمله صفات بارز این شهید بیان کرد و گفت: شهید احمدی‌روشن، یک بسیجی واقعی بود و در طول مدت زندگی خود به همه اهداف مورد نظرش رسید و این شهید مسئولیت‌های مهم و کلیدی در حوزه فناوری هسته‌ای بر عهده داشت که باید ملت ایران به داشتن این چنین جوانانی افتخار کنند.

صدیقه سالاریان، ادامه دادن راه شهدا را رسالت اصلی جوانان و دانشجویان برشمرد و افزود: استکبار جهانی بداند که با ترور و حذف فیزیکی دانشمندان ما به جایی نخواهد رسید و شهادت دانشمندان هسته‌ای توسط دشمنان قسم خورده دین و انقلاب، اراده دیگر جوانان دانشمند ایرانی در دستیابی به دانش هسته‌ای را بیشتر خواهد کرد و این اوج زبونی دشمن را نشان می‌دهد که دست به چنین اقدام غیرانسانی می‌زنند.

برادر شهید حسن تهرانی‌مقدم نیز در این آیین، شهید تهرانی را سرداری عالیقدر، دانشمند برجسته و پارسای بی‌ادعا بیان کرد و گفت: این شهید در ولایت ذوب شده بود و تمام تلاش وی، حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی بود و در همین مسیر نیز جان خود را از دست داد.

محمد تهرانی‌مقدم در ادامه با اشاره به اینکه شهید تهرانی‌مقدم با ابداع و اختراع موشک بالستیک جان پاک خویش را نثار این نظام و انقلاب کرد، اظهار کرد: برادرم در فرهنگ امام و انقلاب آموزش دید و در جبهه‌های دفاع مقدس روحش صیقل یافت، در جهاد خودکفایی تلاش کرد که عاقبت به شهادت رسید.

ذکر مداحی در وصف شهیدان، پخش کلیپ از زندگی آنان و تجلیل از این دو خانواده شهید از دیگر برنامه این مراسم معنوی بود که با حضور دانشگاهیان آذربایجان‌شرقی در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد. 

انتهای پیام/س30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول