اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان ابهر و خرم‌دره:

ابهر شهر بقاع متبرکه است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان ابهر و خرم‌دره با اشاره به وجود بقاع متبکره زیاد در ابهر گفت: ابهر شهر بقاع متبرکه استان زنجان است.

ابهر شهر بقاع متبرکه است

داوود آبیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در داخل شهر ابهر چهار بقعه متبرکه وجود دارد که همواره نظر گردشگران را به خود جلب می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بقعه زیدالکبیر از نظر سبک معماری اهمیت بالایی دارد، خاطر نشان کرد: این بقعه نمونه منحصر به فردی از گنبدهای مخروطی شکل است که متعلق به قرن هشتم هجری قمری است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان ابهر و خرم‌دره با اشاره به امامزاده اسماعیل در شناط تصریح کرد: این امامزاده به دلیل داشتن گنبد دو پوش و کاشی‌کاری‌های زیبا حائز اهمیت زیادی است.

وی با اشاره به معماری با ارزش امامزاده محمد ابهر ادامه داد: بقعه پیر احمد زهر نوش نیز که در حال حاضر به عنوان موزه باستانشناسی مورد توجه است، هم از نظر سبک بنا و هم از نظر داده‌های باستان شناختی حائز اهمیت است.

آبیان به امامزاده عبدالخیر اشاره کرد و افزود: این امامزاده که به سده‌های میانی اسلامی متعلق است، کاملا مرمت شده و محوطه‌سازی آن انجام شده است.

وی با بیان اینکه گنبد آجری سلطانیه شامل ارگ، گنبدخانه و کاروانسرای کشف شده از جمله بناهای اسلامی است که معماری با ارزشی دارد، اضافه کرد: این گنبد از جمله جاذبه‌های گردشگری استان زنجان است که همواره مورد توجه گردشگران بوده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان ابهر و خرم‌دره با اشاره به بنای چلپی اوغلو اظهار داشت: در حال حاضر این بنا جنبه کاربردی نیز پیدا کرده است و از آن به عنوان مجموعه اقامتی استفاده می‌شود.

وی به معبد داش کسن اشاره کرد و گفت: این معبد با نقوش تلفیقی خود از جمله آثار دوره اسلامی است که مسیر این معبد سال گذشته توسط اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بازگشایی شده است.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول