اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل خبر داد

برگزاری آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از برگزاری آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان همزمان با سراسر کشور در اردبیل خبر داد.

برگزاری آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمود‌زاده صبح امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: ثبت‌نام داوطلبان آزمون استعدادهای درخشان از 20 اسفند ماه سال جاری تا پایان فروردین ماه سال 91 و در مدارس راهنمایی و تحصیلی برای دوره راهنمایی و مدارس متوسطه انجام خواهد شد.

وی گفت: آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی برای پایه‌های راهنمایی، دبیرستان و هنرستان‌های نمونه دولتی با یک آزمون راس ساعت 9 صبح روز جمعه 2/4/1391 به صورت همزمان در سراسر کشور انجام خواهد شد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود منابع آزمون دوره راهنمایی را در استعدادهای درخشان شامل دروس قرآن و تعلیمات دینی با 10 سئوال و ضریب دو، ادبیات فارسی 10 سئوال با ضریب دو، عربی پنج سئوال با ضریب یک، علوم اجتماعی شامل تاریخ، جغرافی و اجتماعی 10 سئوال با ضریب یک، زبان انگلیسی 10 سئوال با ضریب یک، حرفه و فن پنج سئوال با ضریب یک، علوم تجربی 20 سئوال با ضریب دو و ریاضی 30 سئوال با ضریب سه اعلام کرد.

محمودزاده خاطرنشان کرد: برای دوره راهنمایی 100 سئوال با 100 دقیقه زمان پاسخگویی در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد؛ سئوالات چهار گزینه‌ای خواهد بود و محتوای سئوالات از کتاب‌های دوره اول راهنمایی طرح می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با یادآوری اینکه آزمون دارای نمره منفی است نیز خواهد بود تصریح کرد: اگر اهل تسنن نیز در بین شرکت‌کنندگان وجود داشته باشد آزمون درس تعلیمات دینی از موضوعات مشترک کتاب‌ها طرح سئوال خواهد شد.

محمودزاده کیفیت آزمون متوسطه را نیز یادآور شد و اضافه کرد: در بخش متوسطه این آزمون قرآن و تعلیمات دینی 10 سئوال با ضریب یک، ادبیات فارسی 10 سئوال با ضریب دو، عربی هشت سئوال با ضریب یک، علوم اجتماعی شامل تاریخ، جغرافیا و اجتماعی 10 سئوال با ضریب 1، زبان انگلیسی هفت سئوال با ضریب یک، حرفه و فن پنج سئوال با ضریب یک، علوم تجربی 20 سئوال با ضریب دو و ریاضی 30 سئوال با ضریب سه طرح خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برای دوره متوسطه نیز 100 سئوال به صورت چهار گزینه‌ای و دارای امتیاز منفی در 120 دقیقه طراحی شده است.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان اردبیل در ادامه سخنان خود اظهار داشت: 20 درصد سئوالات از کتاب‌های اول راهنمایی 89-88 ، 20 درصد از دوم راهنمایی 90-89 و 60 درصد نیز سوم راهنمایی 91-90 برای ورود به دوره متوسطه خواهد بود.

محمودزاده گفت: دانش‌آموزی که داوطلب شرکت در آزمون استعدادهای درخشان است در هر شهری مایل به آزمون باشد در همان شهر پذیرش شده و انتقال و جابه‌جایی در سال اول مدارس استعدادهای درخشان ممنوع است.

وی همچنین از اعطای فرصتی برای دو قلو‌ها نیز در این آزمون خبر داد و اضافه کرد: در صورت شرکت دوقلو‌ها و پذیرش یکی از آنها دیگری به شرط کسب حداقل 80 درصد نمره فضلی آخرین فرد پذیرفته شده می‌تواند در همان مرکز استعدادهای درخشان و در مازاد ظرفیت ثبت‌نام کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در ادامه بیان داشت: ستاد آزمون‌ استعدادهای درخشان به ریاست مدیرکل و همکاری 13 اداره نواحی و مناطق تشکیل و کم و کیف آزمون اطلاع‌رسانی خواهد شد.

محمودزاده سهمیه‌بندی این آزمون را نیز یادآور شد و گفت: 10 درصد از ظرفیت پذیرش این مدارس برای ایثارگران در نظر گرفته شده و اولویت اول فرزندان شاهد هستند.

وی اولویت دوم را فرزندان جانبازان 50 درصد به بالا و آزادگان با بیش از سه سال سابقه اسارت، اولویت سوم فرزندان جانبازان 25 تا 49 درصد و آزادگان با بیش از شش ماه سابقه اسارت و اولویت چهارم را فرزندان جانباز 25 درصد و آزادگان با کمتر از شش ماه اسارت اعلام کرد.

این مسئول تصریح کرد: پذیرش در مدارس نمونه دولتی طبق 50 درصد نمره آزمون و 50 درصد معدل کتبی در نظر گرفته خواهد شد.

محمودزاده دستور‌العمل آزمون ورودی استعدادهای درخشان را نیز یادآور شد و گفت: امسال در دوره اول راهنمایی پذیرش نداریم اما برای ورود به پایه دوم راهنمایی مدارس استعدادهای درخشان معدل 19 و مدارس نمونه دولتی معدل 16 لحاظ خواهد شد.

وی همچنین ادامه داد: در دوره متوسطه نیز برای ورود به دبیرستان‌های استعدادهای درخشان معدل کتبی 19 و مدارس نمونه دولتی معدل کتبی 15 را لحاظ کرده‌ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش استان در کلان قضیه و در حوزه‌های اجرایی و سیاست‌گذاری تلاش می‌کند تا در تحقق سند تحول بنیادین ایفای نقش کند که در همین راستا بحث ارتقای کیفیت آموزشی را در صدر برنامه‌های خود قرار داده است.

محمودزاده تشکیل 59 قطب آموزشی در استان را یادآور شد و گفت: این قطب‌های آموزشی تاثیر بسیار مناسبی بر کیفیت آموزش داشت که انتظار داریم امسال نیز در بحث کنکور شاهد تغییر و ارتقای درجه استان باشیم.

وی افزایش مدارس استعدادهای درخشان، نمونه دولتی و مدارس شاهد را نیز یادآور شد و بیان داشت: در بحث استعدادهای درخشان تا سال تحصیلی 89-90 چهار مرکز راهنمایی و چهار مرکز متوسطه در شهرهای اردبیل و مشگین‌شهر داشتیم که در سال جاری با ارتقای این مراکز شاهد بهبود کیفیت آموزشی استان هستیم.

محمودزاده از پیش‌بینی افزایش هشت مدرسه استعدادهای درخشان و اخذ مجوز برای این مدارس نیز خبر داد و گفت: دو مدرسه در پارس‌آباد، دو مدرسه در خلخال، دو مدرسه در گرمی و دو مدرسه نیز در نواحی یک و دو اردبیل طبق ابلاغ رسمی وزارت آموزش و پرورش اخذ مجوز شده است.

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان اردبیل به افزایش ظرفیت تمامی مدارس استعدادهای درخشان نیز اشاره کرد و افزود: در سال جاری ما شاهد افزایش پذیرش 90 نفر در هر یک از این مدارس هستیم که این تعداد از دانش‌آموزان هم در مقطع دخترانه و هم در مقاطع پسرانه تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول