اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کتابخانه عمومی آبپخش خبر داد

اجرای طرح هر هفته یک کتاب در مدارس آبپخش

خبرگزاری فارس: رئیس کتابخانه عمومی آبپخش از اجرای طرح هر هفته یک کتاب در مدارس آبپخش خبر داد.

اجرای طرح هر هفته یک کتاب در مدارس آبپخش

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان نرجس‌خاتون بحرینی پیش از ظهر امروز در نشست کتابداران شهرستان دشتستان اظهار داشت: مقوله کتاب و کتابخوانی یکی از موضوعات مهم در زندگی اجتماعی است و تمامی مسئولان باید درخور توان خود در این راستا تلاش کنند.

 

رئیس کتابخانه عمومی آبپخش خاطر نشان کرد: کتابخانه‌های عمومی در تمامی نقاط شهرستان همواره در حد توان و امکانات خود در راستای بهبود وضعیت مطالعه و کتابخوانی اقداماتی انجام داده‌اند و توانسته‌اند وضعیت کتابخوانی در شهرستان دشتستان را تا حدودی دچار تحول سازند.

 

بحرینی افزود: یکی از مسائلی که در زمینه بهبود وضعیت کتابخوانی در جامعه باید مورد توجه قرار گیرد توجه به ترویج فرهنگ کتابخوانی است که در این راستا همکاری تمامی مسئولان در حوزه‌های مختلف امری لازم و غیر قابل انکار است که همواره بر آن تاکید شده است.

 

وی بیان داشت: در بخش آبپخش از ابتدای سال تحصیلی شاهد روابط متقابل بین آموزش و پرورش بخش و نهاد کتابخانه‌ عمومی این شهر بوده‌ایم که تاثیری مستقیم در بهبود وضعیت مطالعه و کتابخوانی در جامعه دارد و به وضوح برای همگان قابل درک است.

 

این مسئول در ارتباط با همکاری متقابل آموزش و پرورش و کتابخانه‌های عمومی تصریح کرد: در ابتدای سال تحصیلی شاهد عضویت نیم‌بهای 50 درصد از دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی و راهنمایی در کتابخانه عمومی شهر آبپخش بوده‌ایم و این امر زمینه‌ساز حضور گسترده دانش‌آموزان در کتابخانه عمومی این شهر شده است.

 

رئیس کتابخانه عمومی آبپخش اذعان داشت: مخزن کتابخانه عمومی شهر آبپخش قریب به 12 هزار عنوان کتاب در موضوعات مختلف را در خود جای داده و این منابع می‌توانند نیاز دانش‌آموزان، دانشجویان و اقشار مختلف جامعه را تا حدود زیادی مرتفع سازد.

 

بحرینی گفت: یکی از مسائلی که می‌تواند در توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی تاثیری مستقیم داشته باشد قرار دادن زمان مطالعه هفتگی یا روزانه در برنامه کاری ادارات است و از مدیران محترم دستگاه‌های اجرایی بخش آبپخش می‌خواهیم بر این مهم توجه داشته باشند.

 

وی به اجرای طرح هر هفته یک کتاب در مدارس بخش آبپخش اشاره کرد و ابراز داشت: در این طرح کتابخانه عمومی از طریق رابطان دانش‌آموز با مدارس در ارتباط است و هر هفته دانش‌آموزان را با یک کتاب در موضوعات مختلف آشنا می‌کند که این امر می‌تواند در تشویق دانش‌آموزان به مطالعه و کتابخوانی امری مهم باشد.

 

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول