اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی آبادان:

اصل و اساس دین اسلام بر مبنای تربیت است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی آبادان گفت: اصل و اساس دین اسلام بر مبنای تربیت است.

اصل و اساس دین اسلام بر مبنای تربیت است

حجت‌الاسلام سیدموسی مدنی امروز به مناسبت روز امور تربیتی و تربیت اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: دین اسلام توجه خاصی به تربیت دینی مسلمانان و به ویژه قشر نوجوان و جوان جامعه دارد و در این دین آسمانی همواره تأکید خاصی بر تقسیم‌بندی مراحل زندگی انسان شده‌ که اولین آن همان دوره خردسالی از زمان تولد تا هفت‌سالگی است.

وی افزود: بر حسب روایات متعددی که نقل شده نونهالان تا سن هفت‌سالگی به عنوان امیر و پادشاه هستند و باید با آنها در همه امور مدارا کرد و با آرامش و محبت با آنها برخورد کرد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی آبادان با بیان اینکه برخورد والدین با فرزندان تا سن هفت سالگی باید جنبه تربیتی و آموزشی داشته باشد، خاطرنشان کرد: آموزش نونهالان باید در فضایی صمیمی و محبت‌آمیز و به طور غیرمستقیم باشد تا در زمینه‌های تربیتی با مسائل دینی آشنا شوند.

مدنی گفت: از هفت سالگی به بعد فرزندان ما پا به سن نوجوانی می‌گذارند که در این سن باید آنها را مودب به آداب اسلامی و مقید به آداب شرع کرده و در تربیت و آموزش آنها نهایت دقت را به کار بگیریم.

وی با اشاره به تأثیر تشویق و تنبیه در این زمینه تصریح کرد: تشویق‌ها و تنبیه‌های ما باید مناسب و در مسیر صحیح باشند به نحوی که در شخصیت اجتماعی و دینی جوانان تأثیر گذاشته و شاکله واقعی و دینی در شخصیت آنها ایجاد شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی آبادان ادامه داد: از سن هفت‌سالگی تا 14 سالگی فرزندان یک خانواده نقش وزیر و مشاور آن خانواده را ایفا می‌کنند و اگر تربیت دینی آنها از ابتدا صحیح بوده باشد در این مرحله می‌توانند کمک شایانی را در زمینه همفکری با والدین به آنها ارائه کنند.

مدنی با بیان اینکه اصل و اساس دین اسلام بر مبنای تربیت است اظهار داشت: همه علوم اسلامی مقدمه تربیت انسان و هدایت او به مسیر صحیح اخلاقی و اجتماعی هستند و نقش بسزایی را در شکل‌گیری نوع رفتار او نسبت به افراد در جامعه و خانواده ایفا می‌کنند.

وی ادامه داد: انسان وارسته انسانی است که آراسته به آداب دینی و تربیت صحیح اسلامی باشد و اگر افراد جامعه از تربیت صحیح دینی بهره برده باشند جامعه ما جامعه‌ای سالم و رو به رشد خواهد بود و عدالت و برابری در آن اجرا شده و فساد و نابرابری از بین خواهد رفت.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی آبادان تصریح کرد: در چنین جامعه‌ای مشکلات به حداقل خواهند رسید و افراد جامعه به امر به معروف و نهی از منکر پایبند خواهند بود.

مدنی در ادامه با بیان اینکه تربیت دینی لازمه سلامت جامعه است، اظهار داشت: پیامبران و ائمه که معلمان واقعی ما در امر دین هستند برای هدایت و تربیت انسان‌ها آمده‌اند و چنانچه ظاهر و باطن انسان‌ها آراسته به تربیت اسلامی و رعایت اخلاق دینی باشد این آموزش‌ها به بار خواهند نشست.

وی در پایان با اشاره به اینکه تربیت دینی باید از سنین خردسالی آغاز شود، گفت: آداب تعلیم و تربیت از خردسالی باید آغاز شده و تا روزی که افراد بزرگسال می‌شوند ادامه یابد تا جامعه را انسان‌هایی کامل و بامعرفت و دلسوز و خدمتگزار تشکیل دهند که جامعه از آنها در همه زمینه‌ها سود می‌برد.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول