اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی منطقه 2 کشور:

تربیت صحیح اسلامی از طریق قصه‌گویی نهادینه شده است

خبرگزاری فارس: دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی منطقه دو کشور گفت: تعلیم و تربیت صحیح و اصولی اسلامی در طول تاریخ از طریق قصه و قصه‌گویی در جامعه نهادینه شده است.

تربیت صحیح اسلامی از طریق قصه‌گویی نهادینه شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مرتضی حیدری ظهر امروز در مراسم اختتامیه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه دو کشور در سنندج با بیان اینکه خداوند خودش را اولین قصه‌گو معرفی کرده است، اظهار داشت: تعلیم و تربیت صحیح اسلامی از طریق قصه و قصه‌گویی در جامعه نهادینه شده و از طریق قصه‌گویی است که تربیت اصیل زنده می‌شود و در اذهان ماندگار می‌شود.
حیدری با بیان اینکه امروز شاهد نوسان‌‌های مختلف از رفتار کودکان و نوجوانان هستیم، گفت: فعالیت‌های فرهنگی و هنری و قصه و قصه‌گویی در کاهش این نوسان‌ها مفید است و می‌تواند در نحوه شکل‌گیری شخصیت کودکان و نوجوانان و بهره‌مندی آنان از شیوه تربیتی صحیح موثر باشد.
وی با بیان اینکه فعالیت‌های کودکان در پنج محور فرهنگی، هنری، علمی، ادبی، دینی و مذهبی است، گفت: از میان فعالیت‌های مختلف کانون قصه‌گویی از اهمیت تربیتی ویژه‌ای برخوردار است چرا که کارایی و تاثیر بیشتری بر روح و روان کودکان دارد.
دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه دو کشور، توسعه و ترویج فرهنگ قصه‌گویی، ایجاد زمینه مناسب برای تبادل نظر میان مربیان کانون و شناسایی استعدادها و توانایی‌های مربیان را از مهم‌ترین اهداف جشنواره‌های قصه‌گویی کانون بیان کرد.
به گفته حیدری در حال حاضر 3 هزار مربی در پنج منطقه کشور در مراکز کانون مشغول فعالیت هستند و برگزاری این جشنواره می‌تواند در ارتباط با تعامل بیشتر مربیان با هم و تبادل تجربه مفید و موثر واقع شود.
از مجموع 32 قصه‌گوی شرکت‌کننده در پانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه دو کشور از استان‌های کرمانشاه، ایلام، همدان، مرکزی، لرستان و کردستان، شش قصه‌گو طبق نظر و رای هیئت داوران به عنوان قصه‌گویان برتر برگزیده شدند.
در اختتامیه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در سنندج، معصومه محمدی از استان کرمانشاه در بخش آزاد، پرشنگ سنگین‌آبادی از کردستان و مژگان فرضی‌پور از لرستان در بخش مربیان فرهنگی و هنری، طاهره رحمتی از ایلام، مریم نوشادقباد از همدان و فریده محمدی از استان مرکزی به عنوان نفرات برگزیده معرفی شدند و با اهدای لوح و تندیس و هدایایی از آنان تجلیل به عمل آمد.
برگزیدگان پانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه دو کشور به مرحله برتر جشنواره که آبان‌‌ماه در ارومیه با حضور قصه‌گویان برتر سراسر کشور برگزار می‌شود، راه یافتند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول