اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

پی‌ریزی تربیت اسلامی در مهدهای کودک‌‌ شکل می‌گیرد

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نقش مهدهای کودک‌‌ د‌ر تربیت آینده‌سازان جامعه اسلامی بیش از مدارس و دانشگاه‌ها است، گفت: پی‌ریزی تربیت اسلامی در مهدهای کودک‌‌ شکل می‌گیرد.

پی‌ریزی تربیت اسلامی در مهدهای کودک‌‌ شکل می‌گیرد
 به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، مریم گشتاسبی عصر امروز در بازدید سرزده از چهار مهدکودک شهر یاسوج با اشاره به اینکه تربیت فرزندان یکی از موضوعات و وظایف سنگینی است که بر عهده پدران و مادران گذاشته شده، اظهار داشت: در جوامع مدرن امروزی به دلیل مشغله پدران و مادران این وظیفه به دوش مربیان مهدهای کودک‌ و یا موسسات به عنوان خانه دوم کودکان و نوجوانان گذاشته شده است.
 وی گفت: در نظام جمهوری اسلامی باید در راستای تربیت اسلامی و دینی و برای رشد فکر و اندیشه و خلاقیت کودکان و نوجوانان گام‌های با ارزشی برداشت.
وی به نقش تربیت صحیح فرزندان و مزایای آن در جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: تربیتی که از دوران کودکی بنیان و اساس آن درست و بر اساس عمل به دین اسلام چیده و مسیر درست زندگانی در آن مشخص شده باشد بهترین نوع تربیت است چرا که در چنین فضایی بروز هرگونه خطا و یا عمل ناشایستی که نظم جامعه را بر هم زند، دیده نمی‌شود.
گشتاسبی با بیان اینکه جمهوری اسلامی در جهت رشد و تربیت و آموزش فرزندان این مرزو بوم طی 30 سال گذشته اقدامات و فعالیت‌های خوبی انجام داده، تصریح کرد: راه‌اندازی کانون پرورش فکری و مهدهای کودک‌ از جمله این خدمات است که نقش اساسی در تربیت نسل‌های آینده به عنوان خانه دوم ایفا می‌کنند.
گشتاسبی ابراز داشت: در محیط های اجتماعی نظیر مهدکودک، نهادهای دیگری به جز خانواده در آموزش هنجارها و ارزش ها به فرزندان دخالت دارند و با افزایش سن کودک به مرور از نقش خانواده‌ها کاسته و بر نقش این کانون‌ها در الگودهی به شخصیت کودک افزوده می‌شود.
وی افزود: تأثیرپذیری کودکان در مهد به مراتب بیشتر از خانه و خانواده است و  اگر مربیان افرادی آموزش دیده، کارآمد و متخصص در زمینه تربیت کودکان باشند خواهند توانست به بهترین شکل ممکن کودکان را تربیت کنند.
مدیرکل امور بانوان کهگیلویه و بویراحمد همچنین در ادامه خطاب به مربیان کودکان گفت: در این بازدید شاهد زحمات و تلاش‌های شما هستیم و کارهای زیبایی در این زمینه انجام شده که امیدواریم کودکان مسئولیت‌پذیر و قابل اتکا در آینده از این مهدهای کودک تحویل جامعه و نظام اسلامی شوند.
انتهای پیام/‌ش20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول