اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی خبر داد

اختصاص 30 درصد اشتغال خراسان‌جنوبی به بخش کشاورزی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه بیش از 30 درصد اشتغال استان مربوط به بخش کشاورزی است، گفت: کشاورزی در خراسان‌جنوبی امنیت‌محور است.

اختصاص 30 درصد اشتغال خراسان‌جنوبی به بخش کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا هادربادی پیش از ظهر امروز در جمع کارکنان سازمان نظام مهندسی کشاورزی خراسان‌جنوبی اظهار داشت: 30 درصد اشتغال خراسان‌جنوبی مربوط به بخش کشاورزی است.

*ایران امروز به 92 درصد خودکفایی در بخش کشاورزی رسیده است

وی با بیان اینکه به استناد آمار سازمان‌های عمده دنیا، ایران روزی وارد کننده بسیاری از اقلام کشاورزی بوده است، افزود: ایران اسلامی امروز به استناد سازمان خواربار کشاورزی و غذایی دنیا (فائو) به 92 درصد ضریب خودکفایی در بخش کشاورزی رسیده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی نه تنها در اشتغال کشور نقش عمده‌ای دارد بلکه در امنیت غذایی نیز نقش مهمی ایفا می‌کند، گفت: بخش کشاورزی پایه اصلی اقتصاد کشور و از محدود بخش‌هایی است که مولد بخش‌های دیگر است.

هادربادی رشد بخش کشاورزی را عاملی در تقویت سایر بخش‌های اقتصادی دانست و افزود: محور توسعه خراسان‌جنوبی نیز متکی بر کشاورزی و دامداری بوده و کشاورزی در خراسان‌جنوبی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه کشاورزی در خراسان‌جنوبی امنیت‌محور است، اذعان داشت: کشاورزان خراسان‌جنوبی در مرزهای استان نقش مهمی در امنیت ایفاء می‌کنند.

*20 درصد ارزش افزوده استان مربوط به بخش کشاورزی است

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه بیش از 20 درصد ارزش افزوده خراسان‌جنوبی مربوط به بخش کشاورزی است، ادامه داد: خراسان‌جنوبی از شرایط بسیار مطلوبی برای تولید محصولات ارگانیک برخوردار است.

هادربادی، سن بالای کشاورزان و کم بودن میزان سواد کلاسیک آنها را از مشکلات بخش کشاورزی دانست که سبب ایجاد مشکلاتی در انتقال علوم جدید کشاورزی به کشاورزان می‌شود.

وی سازمان نظام مهندسی کشاورزی را یکی از مهم‌ترین تشکل‌های غیر دولتی بخش کشاورزی دانست و یادآور شد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی با اقداماتی مفید نظیر کاهش تصدی‌گری در بخش کشاورزی و انجام کارهای کشاورزی به صورت عملی در مزارع، یک بازوی قدرتمند برای بخش کشاورزی است.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول