اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری صورت گرفت

توزیع 39 دستگاه ادوات و دنباله‌‌بندهای کشاورزی در همدان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: توزیع 39 دستگاه ادوات و دنباله‌‌بندهای کشاورزی در استان همدان انجام گرفت.

توزیع 39 دستگاه ادوات و دنباله‌‌بندهای کشاورزی در همدان

علیرضا رنجبرضرابی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: 39 دستگاه ادوات و دنباله‌بندهای مخصوص کشاورزی حفاظتی شامل بذرکار کشت مستقیم، خاکورز مرکب، چیزل‌پیکر و گاوآهن قلمی ساقه ساخت به مبلغ 8 میلیون و 287 هزار ریال یارانه که 85 درصد قیمت آن به صورت یارانه و 15 درصد آورده متقاضی است به شرکت‌های تعاونی تولید پرداخت شد.

وی افزود: معرفی 798 نفر متقاضی خرید ادوات، تجهیزات و دنباله‌بندهای تراکتور به منظور خرید یک هزار و 188 دستگاه انواع ماشین‌آلات به مبلغ 73 میلیون و 798 هزار ریال تسهیلات بانکی با سود 14 درصد انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان خاطرنشان کرد: همچنین اجرای عملیات کشاورزی حفاظتی در سطح 20 هزار و 702 هکتار از دیگر اقدامات انجام شده در این سازمان است و در بخش ترویج کشاورزی توانسته‌ایم آموزش‌های ترویجی و مهارتی را با 880 نفر روز، هفت مورد انتقال یافته‌های تحقیقاتی، 24 هزار نسخه چاپ و تولید نشریات ترویجی را به انجام برسانیم.

وی بیان داشت: تولید و پخش برنامه‌های رادیو و تلویزیونی به مدت 3 هزار و 800 دقیقه و برگزاری طرح هجرت بسیج جوانان سازندگی روستاها با گذراندن 14 هزار و 600 نفر روز از دیگر اقدامات انجام شده در سال جاری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان تصریح کرد: در بخش تولیدات دامی و با توجه به تولید بیش از 554 هزار تن محصولات دامی در طی سال گذشته پیش‌بینی‌ می‌شود تا پایان سال جاری این رقم به بیش از 600 هزار تن برسد.

وی افزود: طرح بهبود و افزایش تولیدات دام و طیور و توسعه خدمات دامپروری با اعتباری بالغ بر 3 میلیون و 299 هزار ریال  و پیشرفت فیزیکی 50 درصد و طرح بهبود تغذیه و جایگاه دام با اعتباری بالغ بر3 میلیون و 650 هزار ریال با پیشرفت فیزیکی 30 درصد به همراه طرح احداث و تکمیل مجتمع‌های دامپروری با اعتباری بالغ بر 2 میلیون و 420 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی از طرح‌های در حال اجرا است.

رنجبرضرابی در پایان سخنانش گفت: همچنین طرح افزایش تولید شیر، طرح حفظ و حراست از منابع ژنی و اصلاح نژاد دام و طیور به همراه طرح کمک به تأمین نهاده‌ها و تجهیزات دامپروری سه طرحی هستند که با اعتباری بالغ بر یک میلیون و 420 هزار ریال با پیشرفت فیزیکی 45 درصد از محل اعتبارات ملی نیز در حال اجرا است.

انتهای پیام/خ۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول