اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی همایش جهاد اقتصادی:

کشاورزی از مهم‌ترین محورهای توسعه کهگیلویه و بویراحمد است

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی همایش جهاد اقتصادی با محوریت کشاورزی و منابع طبیعی گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد زمینه‌های بسیاری برای توسعه دارد ولی کشاورزی و منابع طبیعی از مهم‌ترین محورهای توسعه در این استان هستند.

کشاورزی از مهم‌ترین محورهای توسعه کهگیلویه و بویراحمد است

عنایت‌الله یزدان‌پناه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به همایش بزرگ جهاد اقتصادی با محوریت کشاورزی و منابع طبیعی که به همت دانشگاه پیام‌نور در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، اظهار داشت: ما در رسیدن به هدف می‌توانیم موانع را دور بزنیم ولی وقتی مفهوم جهاد مطرح می‌شود باید موانع پیشرفت را حذف کنیم تا زمینه برای حرکت نسل‌های بعد فراهم شود.

دبیر اجرایی همایش جهاد اقتصادی با محوریت کشاورزی و منابع طبیعی در کهگیلویه و بویراحمد افزود: جهاد به معنی بهره‌گیری از همه امکانات و نیروی انسانی در یک حرکت است که باید این مهم به صورت ملموس در همه ارکان و محورهای توسعه در این استان به‌کار گرفته شود.

وی بیان داشت:‌ در سالی که به دستور حکیمانه مقام معظم رهبری به نام جهاد اقتصادی انتخاب شد، همه ما وظیفه داریم گامی هر چند کوچک را برای تحقق این هدف بزرگ برداریم.

یزدان‌پناه گفت: چون استان کهگیلویه و بویراحمد دارای اقلیمی چهارگانه بوده و از آب‌ و هوای مناسب، خاک حاصلخیز و منابع آبی فراوان برخوردار است، بدون شک مهم‌ترین محور توسعه در این استان کشاورزی و منابع طبیعی است که در این همایش این موضوع با ارائه مقالات علمی بررسی شد.

معاون آموزشی دانشگاه پیام‌نور استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: از همه پژوهشگران، محققان، دانشگاهیان و دستگاه‌های اجرایی مرتبط با موضوعات کشاورزی و منابع طبیعی سراسر کشور در این همایش دعوت شده که استقبال از آن کم‌نظیر بود.

دبیر اجرایی همایش جهاد اقتصادی با محوریت کشاورزی و منابع طبیعی در کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: در یک فرصت 20 روزه بیش از 400 مقاله معتبر علمی به دبیرخانه این همایش در دانشگاه پیام‌نور کهگیلویه و بویراحمد واصل شد که در نوع خود کم‌نظیر بوده است.

این متخصص علم کشاورزی با اشاره به پربار بودن همایش جهاد اقتصادی در این استان اضافه کرد: با بررسی هیئت داوران از مجموع 400 مقاله رسیده به این همایش، 216 مقاله در قالب ارائه شفاهی و پوستر پذیرفته شده و به نمایش گذاشته شدند.

وی خاطرنشان کرد: در این همایش 12 استاد تمام، 40 دانشیار و 120 استادیار و بیش از 230 دانشجو از نقاط مختلف کشور مقالات خود را ارائه کردند.

یزدان‌پناه گفت: در طول حیات انقلاب اسلامی، مردم این مرز و بوم حرکت‌های جهادی بسیاری را از جمله دفاع مقدس و حرکت‌های علمی تجربه کردند و امروز نیز جهاد اقتصادی را تجربه خواهند کرد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول