اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان شرقی خبر داد

کشاورزی شغل محور تاکید جدی دولت

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان شرقی گفت: توسعه بخش کشاورزی با هدف ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر و فراهم شدن زیرساخت‌های این بخش به نحوی که با کمترین هزینه شاهد رونق کشاورزی و رفاه مردم باشیم مورد تاکید جدی دولت است.

کشاورزی شغل محور تاکید جدی دولت

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، احمد علیرضابیگی در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، از تشکیل نخستین جلسه کارگروه ویژه کشاورزی استان خبر داد و افزود: به واسطه تاکید رییس جمهور محترم بر توسعه بخش کشاورزی، تشکیل این کارگروه در دستور کار قرار گرفت و سیاست دولت این است مشابه اقدامی که در بخش مسکن صورت گرفته در موضوع کشاورزی نیز انجام شود.

وی همچنین بر آمادگی لازم بخش‌های مختلف استان برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و جذب باقیمانده اعتبارات سال جاری تاکید کرد.

علیرضابیگی از برگزاری یک جلسه دیگر شورای برنامه‌ریزی تا پایان سال خبر داد و افزود: با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز رایزنی لازم برای پشتیبانی از بودجه سال 91 با محوریت استان صورت خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: نوع تعامل نمایندگان با مدیران استانی و عضویت آنها در کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستان‌ها کمک خواهد کرد که در تخصیص اعتبار به عدالت رفتار کنیم و شیوه گذشته را که بر روابط شخصی نمایندگان با وزارتخانه‌ها استوار بود اصلاح کنیم.

علیرضابیگی در ادامه با تاکید بر بهبود صنعت گردشگری از دستگاه‌های ذیربط خواست آمادگی خود را برای پذیرش گردشگران نوروزی بالا ببرند.

وی همچنین با اشاره به نشست روز گذشته ستاد تنظیم بازار استان گفت: تمهیدات لازم برای کنترل بازار صورت گرفته و همه بخش‌های مرتبط با این موضوع باید اهتمام جدی داشته باشند.

در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کلیات لایحه بودجه سال 91 توسط مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه استانداری مطرح و مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت.

بر اساس این لایحه اعتبارات هزینه‌ای در سال 91 نسبت به سال 90، 13.8 درصد و اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای 33.6 درصد افزایش یافته است.

در این نشست همچنین کلیات برنامه پنجم توسعه کمیته‌های کشاورزی، تربیت بدنی، آموزش عالی و فرهنگ به تصویب رسید.

همچنین 47 مورد از مصوبات کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی استان در این نشست مورد موافقت اعضا قرار گرفت.

تشکیل سه گروه کاری ذیل کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان و شش گروه کاری ذیل کارگروه تخصصی امور اقتصادی استان از دیگر مصوبات این جلسه بود.

در نشست شورای برنامه‌ریزی استان همچنین دستورالعمل تشکیل شورای هم‌اندیشی اقتصادی استان مطرح شد و به تصویب رسید.

رفع موانع کسب و کار و بهبود فضای سرمایه‌گذاری، توانمندسازی بخش خصوصی و ایجاد فضای اعتماد بین این بخش با دولت و ارتقای فرهنگ اقتصادی و اخلاق کسب و کار از اهداف تشکیل شورای هم‌اندیشی اقتصادی استان عنوان شده است. 

انتهای پیام/س30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول