اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد انتخابات کرمان تشریح کرد

باید و نبایدهای تبلیغات انتخابات مجلس

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد انتخابات استان کرمان باید و نبایدهای تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی را تشریح کرد.

باید و نبایدهای تبلیغات انتخابات مجلس

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، جواد کمالی با تشریح دستورالعمل تبلیغات انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از چهارم تا 10 اسفندماه مجاز به تبلیغ هستند.

وی با اشاره به چاپ تراکت در قطع 20 در 15 سانتی‌متر و توزیع آن خاطرنشان کرد: چاپ تراکت و توزیع جزوه، زندگی‌نامه، بروشور و کارت حداکثر در قطع 15 در 20 سانتی‌متر، استفاده از عکس برای تراکت، زندگی‌نامه، چاپ تراکت و جزوه، بروشور و کارت در قطع حداکثر 15 در 10 سانتی‌متر و سخنرانی پرسش و پاسخ از سوی نامزدها و طرفداران آنان در محیط‌های غیر دولتی از موارد مجاز تبلیغات است.

کمالی ابراز داشت: تبلیغ در روزنامه‌ها و جراید بخش خصوصی با در نظر گرفتن قانون تبلیغات، ارسال و توزیع آثار تبلیغاتی مجاز از طریق شرکت پست در پاکت‌های بسته بدون وجود آثار تبلیغاتی بر روی پاکت نیز مجاز است.

وی تصریح کرد: اعلام نظر شخصیت‌ها در تایید نامزدها بدون ذکر عنوان و مسئولیت و درج نظر آنان در آثار تبلیغاتی مجاز، مشروط به تسلیم قبلی مدارک مستند به امضای ایشان به هیئت اجرایی و درج و انتشار مراتب حمایت مجامع و گروه‌های هر حوزه انتخابیه در آثار تبلیغاتی مجاز توسط نامزد نمایندگی به شرط وجود مستند مکتوب از دیگر موارد مجاز تبلیغات است.

کمالی با بیان اینکه در صورت درخواست هیئت‌های اجرایی نامزد باید نامه کتبی حمایت مجامع و گروه‌های مورد نظر را ارائه کند، افزود: تشکیل تنها یک ستاد انتخاباتی در مرکز بخش، شهر، شهرستان و هر یک از مناطق شهرداری در شهرهای بزرگ مجاز است و در صورتی که چند عنوان بر هر یک از عنوان‌های فوق‌الذکر اطلاق شود در حکم یک عنوان محسوب می‌شود.

کمالی تصریح کرد: نصب پلاکارد توسط اقشار، گروه‌ها، احزاب و جمعیت‌ها فقط در راستای تشویق و ترغیب شرکت مردم در انتخابات بدون درج اسامی داوطلبان، استفاده از آثار تبلیغاتی مجاز به صورت مشترک توسط نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی، برگزاری اجتماعات، گردهمایی و همایش با اخذ مجوز از مراجع ذی‌صلاح و نصب آثار تبلیغاتی مجاز به طور صرف در مکان‌هایی که از سوی شهرداری یا دهیاری تدارک دیده شده است از موارد مجاز تبلیغات به شمار می‌رود.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان با اشاره به تبلیغات غیر مجاز گفت: استفاده از هرگونه پلاکارد، پوستر، دیوار نویسی، راه‌اندازی کاروان‌های تبلیغاتی و استفاده از بلندگوهای سیار در خارج از محیط سخنرانی و امثال آن از موارد تخلف تبلیغاتی محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: استفاده از عکس خارج از قالب تراکت، جزوه، زندگی‌نامه، بروشور و کارت و نیز چاپ آن در مقطع بزرگ‌تر از ابعاد 15 در 10 سانتی‌متر، نصب و الصاق هرگونه اعلامیه، عکس، پوستر، بنر و پارچه تبلیغاتی به طور کلی از عناوین غیر مجاز تبلیغات انتخاباتی است.

کمالی اذعان داشت: انتشار مطالب غیر واقعی دال بر انصراف حمایت گروه یا اشخاصی از نامزدهای معین در مطبوعات، نشریات، خبرگزاری‌ها و غیره، تبلیغ علیه داوطلبان نمایندگی در مطبوعات، نشریات خصوصی، خبرگزاری‌ها و غیره و خودداری از چاپ فوری پاسخ نامزد توسط نشریه، روزنامه و خبرگزاری مربوطه از موارد تخلف است.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان گفت: استفاده از وسایل و سایر امکانات وزارتخانه‌ها، ادارات، شرکت‌های دولتی و موسسات وابسته به دولت، شهرداری‌ها، شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته به آن‌ها، نهادها و موسساتی که از بودجه عمومی استفاده می‌کنند و یا در اختیار گذاشتن آن‌ها برای انجام تبلیغات داوطلبان نمایندگی از موارد تخلف است.

کمالی خاطرنشان کرد: تبلیغ اعضای هیئت‌های اجرایی و نظارت انتخابات له یا علیه داوطلبان انتخابات، تشکیل ستاد تبلیغات انتخاباتی بدون اعلام نشانی و نام مسئول آن به فرمانداری یا بخشداری، فعالیت تبلیغاتی کارمندان دولت در ساعات اداری از موارد تخلف است.

وی افزود: برگزاری و دعوت داوطلبان انتخاباتی از مردم برای شرکت در گردهمایی یا همایش و تشکیل جلسه سخنرانی تبلیغاتی قبل از آغاز زمان قانونی تبلیغات و محو یا پاره کردن آگهی تبلیغات مجاز نامزدها که در محل مجاز در زمان قانونی تبلیغات الصاق شده است نیز از موارد تخلفات انتخاباتی است.

انتهای پیام/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول