اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل منطقه ویژه خلیج فارس:

سکوت 18 ساله "سیدالاسرای ایران" نشانه بارز ولایتمداری است

خبرگزاری فارس: مدیر عامل منطقه ویژه خلیج فارس با اشاره به مدت زمان 18 ساله اسارت سرلشکر خلبان حسین لشگری گفت: سکوت 18 ساله این خلبان شجاع در زندان‌های بعثی که در راه وطن صورت گرفت، نمونه‌ای بازر از ولایتمداری و وطن‌دوستی است.

سکوت 18 ساله "سیدالاسرای ایران" نشانه بارز ولایتمداری است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مسعود هندیان عصر امروز امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری نخستین یادواره شهیدان سرلشکر امیر خلبان حسین لشگری، سردار علی حاجبی و شهدای منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس که در این منطقه طی روزهای گذشته برگزار شد، اظهار داشت: شهادت یک رفتار فرهنگی اجتماعی است که ریشه در دین مبین اسلام دارد و از عالم ماده خارج است.

وی با بیان اینکه تاثیر شهادت متافیزیک و معنوی است، ادامه داد: شهدا عالی‌ترین نمونه پاکی، تقوا، عشق، فداکاری و ایثار هستند.

این مسئول ادامه داد: شهید زنجیرهای اسارت را با اسلحه شهادت گسسته می‌کند و بر بال روح تا عرش کبریایی پرواز می‌کند، ما تا جان داریم از یاد و روایت خدمات این فانوس‌های پر فروغ پای پس نخواهیم کشید.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس افزود: برگزاری یادواره شهدا فرصتی است تا علاوه بر شناخت بیشتر از نحوه زندگی این اسوه‌های خدمت راوی حقیقتی بزرگ به نسل جوان باشیم.

هندیان با بیان اینکه باید‌کوشید با تاسی از رهنمودهای امام راحل رضوان‌الله و پرچمدار راه انقلاب مقام معظم رهبری، تکلیفی که به گردن داریم را ادا کنیم، افزود: برگزاری یادواره‌های شهدا با هدف غایی تاثیر پذیری جامعه از فرهنگ ایثار و کمال انسانی صورت می‌پذیرد.

وی ادامه داد: خلبان لشگری نماد بارز مقاومت و پرورش یافته مکتب اسلام است که قریب 18 سال اسارت را با ندای حقانیت کشورش به جان خرید تا مهین اسلامی از ضربات ناجوانمردانه رژیم بعث آسیب نبیند.

هندیان گفت: سردار علی حاجبی نیز پای در رکاب دفاع از کیان کشور گذاشت و خونش حیات درخت انقلاب را بیمه کرد.

این مسئول ادامه داد: این دو شهید حماسه سازان نسل دیروز کشورند، ستاره‌های بی بدیلی که تنها به تبسم امام عصر و  آسمان ولایت می‌اندیشیدند.

هندیان تاکید کرد: امروز وظیفه ماست که در معرفی شهدا، ایثارگران، جانبازان، آزادگان، رزمندگان و خانواده‌های مکرمشان از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس یادآور شد: طبقه‌بندی جوامع توسط جامعه شناسان با توجه به ارزش انسان‌هایی که در آن زندگی می‌کنند صورت می‌گیرد  که خوشبختانه جامعه ایران در جهان بینی اسلامی دارای  صفات بی‌نظیری است.

شهید لشگری در سال ۱۳۳۱ در شهر ضیا آباد استان قزوین زاده شد و در سال ۱۳۵۱ به نیروی هوایی وارد شد.

در سال ۱۳۵۶ از دانشگاه خلبانی با درجهٔ ستوان ‌دومی فارغ‌التحصیل شد.

لشکری طی جنگ ایران و عراق پس از ۱۸ سال اسارت در عراق به کشور بازگشت، او دارای درجهٔ جانبازی 70 درصد بود و در طول جنگ ایران و عراق تا پیش از اسارت توانست در ۱۲ عملیات هوایی شرکت کند.

او دارای لقب "سید الاسرای ایران" بود.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول