اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یزد:

اختلاف سلیقه‌ها باید در سایه ولایت برطرف شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه یزد گفت: اگر اختلاف سلیقه بین افراد و گروه‌های مختلف باشد باید در مقابل دشمن در سایه ولایت برطرف شود.

اختلاف سلیقه‌ها باید در سایه ولایت برطرف شود

 به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های این هفته نمازجمعه با اشاره به مسائل و مشکلات اقتصادی که اکنون گریبانگیر دنیا شده است، اظهار داشت: در دنیا گرانی و مسائل اقتصادی و بیکاری وجود دارد و این نتیجه برنامه ریزی مادی و غلطی است که دنیا برای مردمش داشته و متاسفانه این مشکلات خواه ناخواه گریبانگیر مردم ما نیز شده است.

وی افزود: ریاست طلبی و ثروت اندوزی سران کشورهای استبدادگر باعث شده مردم در تمام دنیا گرفتار مسائل اقتصادی شوند.اکنون آمریکا و انگلیس خود بیش از همه گرفتار شده اند و کشورهای وابسته به خود را نیز دچار مشکلات اقتصادی بی شماری کرده اند.

ناصری بیان کرد: انقلاب ما از ابتدا در مقابل این تحریم ها ایستاد و به پیروزی رسید و حتی در دوران جنگ تحمیلی نیز با وجود فشارها و تبلیغاتی که دنیا علیه ایران کرد، مقاومت کرد. اکنون بسیاری در داخل و خارج از کشور سنگ همین توطئه گران را بر سینه می زنند و معتقدند اگر آمریکا و اسرائیل به کمک مردم ایران بیاید و تحریم ها را بردارد، ایران گلستان می‌شود اما به طور قطع واقعیت این نیست.

وی ادامه داد: دشمنان می‌گویند چرا شما می‌خواهید بمب اتم درست کنید، حقوق بشر را رعایت نمی کنید و چرا با لبنان دوست و با اسرائیل دشمن هستید و مهم‌تر از همه اینکه چرا این انقلاب را به پیروزی رساندید.

خطیب جمعه یزد یادآور شد: دشمنان ما مسئله دموکراسی را بهانه قرار داده اند و با وجود اینکه خودشان بدترین دموکراسی را دارند، به ما ایراد می گیرند که چرا قاچاقچیان هروئین و فردی که ده‌ها نفر را به قتل رسانده یا مورد تجاوز قرار داده را اعدام می‌کنید. اینها نه به دنبال دموکراسی و حقوق بشر هستند و نه به دنبال کمک به کشور ما بلکه اینها دشمن ما و دشمن اسلام هستند.

ناصری ادامه داد: دشمنان ما از اینکه جوانان ایرانی به علم هسته‌ای دست پیدا کرده اند نگرانند و هرگاه نیز پیشنهاد مذاکره می‌دهند، شرط اول و خواسته اول آنها این است که ایران علوم هسته‌ای را کنار بگذارد، با اسرائیل دشمنی نکند و هر چه آنها می‌گویند، مورد پذیرش ایران باشد و ایران بر اساس سیاست‌های آنها حرکت کند.

وی خاطرنشان کرد: مذاکره ای که در آن بخواهیم استقلال خود را از دست بدهیم و علم خود را کنار بگذاریم و دست از حمایت مسلمانان مظلومان و مسلمانان برداریم، به نفع ما نیست.

ناصری با اشاره به ایستادگی هایی که ملت ایران در طول 33 سال گذشته انجام داده است، خاطرنشان کرد: نتیجه این ایستادگی ها امروز خودکفایی ماست و دشمن نیز از این خودکفایی در هراس است به همین دلیل دست به ترور و تحریم می‌زند.

وی عنوان کرد: هیچ کدام از ما نیست که بخواهیم دست از این ایستادگی ها برداریم و شرف و عزت خود را کنار بگذاریم و زیر پرچم استعمارگران برویم.

امام جمعه یزد با اشاره به لزوم حضور گسترده مردم در صحنه‌های مختلف عنوان کرد: مردم در 22 بهمن حضوری حماسی داشتند و با وجود اینکه رسانه های مخالف پوشش خبری از این مراسم ندادند اما سران کشورها فهمیدند که در ایران چه خبر است و اکنون نیز امیدواریم مردم در راهپیمایی هفته آینده بار دیگر حضوری حماسی را به نمایش بگذارند.

وی با تاکید بر اتحاد میان مردم، احزاب و گروه‌های مختلف تاکید کرد: اگر اختلاف سلیقه‌ای نیز میان قشرهای مختلف وجود دارد، این اختلاف سلیقه باید در مقابل دشمن و در سایه ولایت برطرف شود.

ناصری عنوان کرد: کسانی که می‌گویند در انتخابات شرکت نکنید کسانی هستند که می‌خواهند میان مردم رخنه ایجاد کنند که البته موفق نخواهند بود. شرکت در انتخابات با همه سمپاشی‌هایی که از سوی دشمنان داخلی و خارجی انجام می‌شود یک واجب شرعی است و همه باید در این واقعه مهم سیاسی شرکت کنیم.

ناصری خطاب به کاندیداها نیز عنوان کرد: سعی کنید یکدیگر را به بهانه‌ها مختلف خراب نکنید.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول