اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه:

ولایتمداری توطئه‌های نظام استکبار را از بین می برد

خبرگزاری فارس: جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران عامل شکست پی در پی استکبار و پیروزی انقلاب اسلامی را در مقابل آن ولایت‌محوری توصیف کرد و بیان داشت: ولایت‌محوری اگر به عنوان اصل مورد توجه قرار گیرد بسیاری از توطئه‌ها و حرکت‌های نظام استبدادی برطرف می‌شود.

ولایتمداری توطئه‌های نظام استکبار را از بین می برد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام عبدالله حاج‌صادقی صبح امروز در همایش بسیج فرهنگیان استان اردبیل با عنوان بصیرت‌افزایی اظهار داشت: معلمان به عنوان بزرگ‌ترین سرمایه تربیت فرزندان با تکیه بر دو بال علم و آگاهی و معنویت و ایمان موفق عمل کرده و می‌توانند رسالت پیامبرگونه خود را انجام دهند.

وی فلسفه وجودی دین را هدایت اعلام و خاطرنشان کرد: دین برای اینکه به مقصد برسد در وهله اول آدرس و راه را برای تابعان نشان داده است که در این بین قرآن کریم به عنوان کتاب سعادت‌بخش بشریت صراط مستقیم را نشان می‌دهد.

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران با یادآوری اینکه حرکت در این جاده هدایت به راننده و راهبر نیاز دارد تا رسیدن به مقصد به شایستگی انجام شود تصریح کرد: ولایت جاده هدایت بشریت به سمت صراط مستقیم و عاقبت به خیری است.

حاج‌صادقی با اعلام اینکه عامل بسیاری از لغزش‌ها در طول تاریخ دور شدن از ولایت و مشکل داشتن با این اصل حقیقی بوده است اضافه کرد: برخلاف تصور ظاهری که تنها به پوسته و ظاهر عبادات مثل نماز و روزه توجه دارند شایسته است اسرار نماز و تمام عبادت‌ها بیان شود چرا که عبادت و نمازی که به مانند خودرو خلاص باشد حرکت بالابرنده ندارد.

وی راهزنان و موانع حرکت شایسته و صراط مستقیم را ابلیس و شیطان توصیف کرد و گفت: شیاطین به عنوان راهزنان مسیر حرکت انسان‌ها در هدف‌گذاری صحیح در کمین نشسته‌اند تا گاه و بیگاه مسیر هدایت را انحرافی جلوه دهند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود نسخه دین شریف اسلام در دوری از هرگونه انحراف و لغزش‌ها را حاکمیت نظام ولایی اعلام کرد و اظهار داشت: مدل حکومتی دین اسلام نه تقلیدی است و نه تفویضی بلکه این مدل حکومتی تاسیسی است و به یقین هیچ بخشی از دین به عظمت نظام ولایی نمی‌رسد.

 

انقلاب اسلامی پایدارترین نظام ولایی در طول تاریخ است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حاج صادقی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: بیش از یک‌هزار و 446 سال قمری از تولد اسلام می‌گذرد و در این مدت تنها 10 سال در زمان حیات نبی مکرم اسلام و کمتر از پنج سال در دوران علی(ع) نظام ولایی را شاهد بودیم و بعد از آن هرگز نظام ولایی شکل نگرفته است.

وی گفت: در عصر معاصر با رهبری فرزند برومند حضرت علی(ع) امام راحل نظام ولایی در قالب ولی فقیه در این کشور شکل گرفت و بیش از سه دهه است که به حیات طیبه خود ادامه می‌دهد.

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران با طرح این سوال که نظام ولایی ما با نظام نبوی و علوی چه تفاوتی داشته است تصریح کرد: قرآن کریم در یک جمله نظام ولایی را تحمیل نکردنی معرفی کرده است چرا که این نظام جز با قیام مردم شکل نمی‌گیرد و مقبولیت و مشارکت همگان و هزینه پرداخت کردن در این مسیر را نیازمند است.

حاج‌صادقی گفت: اولین بار کوفیان شعار "ما اهل مدینه نیستیم حسین تنها بماند را سردادند" در حالی که خودشان به واسطه برق شمشیر عبیدالله ابن زیاد تسلیم حکام فاسق شده و شعار "ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند" ماندگار شد.

وی با بیان اینکه پیوند امت با ولایت عامل استواری و حرکت رو به پیشرفت جامعه اسلامی است اضافه کرد: دشمنان به خوبی فهمیده‌اند که عامل بقای انقلاب اسلامی نظام ولایی بوده و از تبدیل شدن ایران به پدیده تحولی دنیا عصبانی هستند.

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران عامل شکست پی در پی استکبار و پیروزی انقلاب اسلامی را در مقابل آن ولایت‌محوری توصیف کرد و بیان داشت: ولایت‌محوری اگر به عنوان اصل مورد توجه قرار گیرد بسیاری از توطئه‌ها و حرکت‌های نظام استبدادی برطرف می‌شود.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول