اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خونی تازه در رگ‏های میراث فرهنگی دامغان/11

موزه تاریخ شهر دامغان به زودی راه‏اندازی می‏شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور موزه‏ها و اموال تاریخی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام کرد: موزه تاریخ شهر دامغان به زودی راه‏اندازی می‏شود.

موزه تاریخ شهر دامغان به زودی راه‏اندازی می‏شود

ابراهیم حجری در حاشیه سفر خود به شهرستان دامغان در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: باید در موزه تاریخ شهر دامغان، آثار تاریخی خاصی که متناسب با منطقه تاریخی و کهن دامغان است، به نمایش گذاشته شود و این امر در دستور کار است تا مردم و گردشگران بتوانند از این آثار به خوبی دیدن کنند و در راستای معرفی فرهنگ دیرینه شهرستان دامغان اقدام شود.

مدیرکل امور موزه‏ها و اموال تاریخی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه موزه تاریخ شهر دامغان در دستور کار تکمیل و بهره‏برداری قرار دارد، از گشایش این موزه تا پایان سال مالی 90 (انتهای تیر ماه 91) خبر داد.

حجری در ادامه بر لزوم توجه همه مسئولان ذی‏ربط به توسعه موزه‏ها و تکمیل طرح‏های در دست اجرا در استان‏های مختلف کشور تاکید کرد.

مدیرکل امور موزه‏ها و اموال تاریخی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در همین ارتباط اظهار کرد: در استان سمنان با پیگیری‏هایی که انجام شد و تصویب طرح‏های مختلف، 2 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار برای تجهیز و مرمت موزه‏های استان در نظر گرفته شده است.

حجری در پایان گفت‏وگوی خود با خبرنگار فارس خاطرنشان کرد: این بودجه به تدریج در روند اجرای طرحها تزریق می‏شود و تا امروز بیش از نیمی از آن به استان سمنان اختصاص یافته است.

به گزارش خبرگزاری فارس؛ این هفته معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و هیئت همراهش از جمله مدیرکل امور موزه‏ها و اموال تاریخی، مدیرکل امور بافت‏ها و محوطه‏های تاریخی و مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان، فرماندار دامغان، رئیس اداره میراث فرهنگی دامغان و جمعی از کارشناسان میراث فرهنگی استان از طرح‏های تاریخی دامغان بازدید کردند.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول