اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به طور هم‌زمان انجام شد

افتتاح 2 جشنواره در موزه هنرهای معاصر اهواز

خبرگزاری فارس: نخستین جشنواره استانی عکس کارون و چهارمین نمایشگاه جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی هم‌زمان در محل موزه هنرهای معاصر اهواز گشایش یافتند.

افتتاح 2 جشنواره در موزه هنرهای معاصر اهواز

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان شامگاه گذشته در مراسم افتتاحیه نخستین جشنواره استانی عکس کارون و چهارمین نمایشگاه جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی که هم‌زمان در محل موزه هنرهای معاصر اهواز برپا شده بود، اظهار داشت: این استان در زمینه هنری به ویژه در بخش‌های نمایش، هنرهای تجسمی، عکس و سینما از تنوع خاصی برخوردار است.

حجت‌الاسلام سیدلطف‌الله سپهر افزود: خوش‌بختانه از فضای موجود در استان برای رشد و ارتقای فرهنگ و هنر به خوبی استفاده می‌شود و در این راستا پیشنهاد می‌‌کنیم حوزه هنرهای تجسمی و سینمای جوان جشنواره‌هایی با عنوان نماز و مساجد در قالب عکس در شهرهای دزفول یا اهواز یا آبادان برگزار کنند.

وی با اشاره به خریداری آثار هنرمندان بومی تصریح کرد: از آنجایی که قرار است بیش از 100 میلیون تومان اعتبار صرف خرید آثار هنرمندان بومی شود، در صورت ابلاغ اعتبارات با تشکیل هیئت داوران آثار خوبی را برای گنجینه استان تهیه خواهیم کرد.

در ادامه این مراسم رئیس انجمن سینمای جوان خوزستان با اشاره به نخستین جشنواره استانی عکس کارون اظهار داشت: با توجه به اینکه استان خوزستان به لحاظ فرهنگ تصویری بسیار غنی و متنوع است نیاز به بازنمایی تصاویری از زندگی اقوام و فرهنگ‌ها، به صورت خلاقانه و نو احساس می‌شد که در همین راستا برگزاری این جشنواره در دستور کار قرار گرفت.

سیدامین سپهریان با اشاره به آثار راه یافته به بخش مسابقه، افزود: از میان بیش از هزار و 400 تک عکس و مجموعه عکس رسیده به دبیرخانه در سه بخش، 54 اثر توانستند به بخش مسابقه راه پیدا کنند.

وی ادامه داد: شرکت کنندگان با 40 اثر در بخش مستند و جهاد اقتصادی و 14 اثر در بخش خلاقه با یکدیگر رقابت کردند.

وی افزود: هیئت انتخاب جشنواره شامل افشین شاهرودی، کیارنگ علائی و علی سلطانی بودند که پس از انجام بازبینی عکس‌های رسیده، 54 تک عکس و یک مجموعه عکس را برای شرکت در نمایشگاه و رقابت با یکدیگر انتخاب کردند.

رئیس موزه هنرهای معاصر اهواز در ادامه این مراسم با اشاره به گشایش چهارمین نمایشگاه جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر اظهار داشت: این نمایشگاه شامل 151 اثر هنری در شاخه‌های مختلف تجسمی از جمله عکس، کاریکاتور، پوستر و هم‌چنین عکس‌های مربوط به تصاویر نگارگری حجم و نقاشی است.

انوشیروان بهرامی اضافه کرد: این آثار از هنرمندان استان‌های خوزستان، لرستان، فارس، چهارمحال و بختیاری و اصفهان در گالری شماره یک، دو و پنج موزه هنرهای معاصر در معرض نمایش قرار می‌گیرد.

در ادامه این مراسم از برگزیدگان جشنواره عکس کارون تجلیل شد، هم‌چنین از همایون مقدم به عنوان عکاس پیشکسوت و با سابقه استان نیز تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است این نمایشگاه از 25 بهمن‌ماه تا 15 اسفندماه در محل موزه هنرهای معاصر اهواز دایر است.

انتهای پیام/و10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول