اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خونی تازه در رگ‏های میراث فرهنگی دامغان/9

حمایت از بازارچه صنایع دستی دامغان / سرمایه‏گذاران تشویق می‏شوند

خبرگزاری فارس: معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از حمایت این سازمان از بازارچه صنایع دستی دامغان خبر داد و گفت: در این راستا، سرمایه‏گذاران تشویق می‏شوند.

حمایت از بازارچه صنایع دستی دامغان / سرمایه‏گذاران تشویق می‏شوند

مسعود علویان‏صدر در حاشیه سفر خود به شهرستان دامغان در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در دامغان، در ارتباط با بازارچه صنایع دستی دامغان اظهار کرد: در این بخش هم مصوبه خوبی داشتیم.

علویان‎صدر تصریح کرد: در صورتی که بنای ثبت شده در حریم آثار ثبتی، تحویل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان شود، برای حفظ و احیای آن اقدام لازم در دستور کار قرار می‏گیرد.

وی افزود: یکی از این فعالیت‏ها این است که معاونت میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هزینه زمین را پرداخت می‏کند.

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد:  در صورتی که زمین در محدوده حریم آثار ثبت شده نباشد، نیز می‏توان در قالب پرداخت تسهیلات از سرمایه‏گذار طرح حمایت شود.

وی در بخش دیگری از این گفت‏وگو، از فعالیت‏های صورت گرفته در میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان و اقداماتی که در زمینه حفظ، مرمت و احیای آثار تاریخی این استان به ویژه در شهر کهن دامغان انجام شده است، ابراز خرسندی و رضایت کرد.

علویان‏صدر بازدید خود از شهرستان دامغان را بسیار مفید و زمینه‏ساز احیای شمار زیادی از آثار تاریخی این شهرستان دانست.

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه به وجود آثار متعدد فرهنگی و باستانی و نمونه‏های متنوعی از میراث تاریخی در دامغان اشاره کرد.

وی گفت: وجود شمار زیادی آثار تاریخی ریشه‏دار و قابل ارزش در نقاط مختلف کشور در حقیقت نشان‏دهنده تمدن عظیم ایرانیان در طول تاریخ است که باید به خوبی از این میراث گرانبها پاسداری و نگهداری کرد.

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اهمیت آثار تاریخی و میراث فرهنگی موجود در شهرستان دامغان را دوچندان توصیف کرد و یادآور شد: در این زمینه حتی می‏توان یک کنگره ملی برای معرفی و حمایت از آثار تاریخی این شهرستان برگزار کرد و ما پیشنهاد برپایی چنین همایشی را می‏دهیم و از آن حمایت می‏کنیم.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول