اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور شهری خوزستان در اردکان:

توجه مسئولان استان یزد به میراث فرهنگی ستودنی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان گفت: توجه و اهتمام مسئولان استان یزد به ویژه شهرستان اردکان به میراث فرهنگی و مرمت بافت‌های فرسوده ستودنی است.

توجه مسئولان استان یزد به میراث فرهنگی ستودنی است

شاپور رستمی در حاشیه بازدید شهرداران این استان از شهرستان اردکان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردکان، این شهرستان را مرکز علم، ادب و فرهنگ توصیف کرد.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان با بیان اینکه جمعیت استان خوزستان 4 میلیون و 521 هزار نفر و دارای مساحتی یک میلیون و 83 هزار و 341 خانوار است، افزود: این استان با مساحت 64.057 کیلومترمربع و دارابودن 23 شهرستان و 62 شهرداری یکی از پهناورترین و مهمترین استان‌های کشور بزرگ ایران محسوب می‌شود.

وی با اشاره به تنوع آب و هوایی و جغرافیایی استان خوزستان خاطرنشان کرد: از این لحاظ خوزستان به کشوری می‌ماند که از تمامی ویژگی‌های موجود در نقاط مختلف کشور برخوردار است.

مدیرکل امور شهری استان خوزستان اضافه کرد: همه مسئولان و شهرداران استان در تلاشند تا بهترین بهره را از این موقعیت ویژه خدادادی ببرند و از این امتیازات برای عمران و آبادانی بیشتر این استان قهرمان‌پرور استفاده کنند.

رستمی هدف از بازدید شهرداران استان خوزستان از این شهرستان را موفقیت شهرداری این شهر در ارائه خدمات نوین و شایسته به مردم عنوان کرد و گفت: خوشبختانه اردکان در مسیر توسعه یافتگی قرار گرفته و ظرف چند سال به یکی از قطب‌های صنعتی کشور مبدل شده است.

وی استان یزد را یکی از استان‌های شاخص از نظر پیشرفت و توسعه صنعتی و فرهنگی عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌هایی که از قدیم‌الایام در این استان وجود داشته و از آنجا که یزد به لحاظ علم، فرهنگ و تدین یکی از مهمترین و شاخص‌ترین مناطق کشور محسوب می‌شود تصمیم گرفتیم که به یزد و شهرستان اردکان سفر کنیم.

مدیرکل امور شهری استان خوزستان ادامه داد: در سال‌های اخیر اقدامات قابل تأملی در حوزه میراث فرهنگی و مرمت بافت‌های فرسوده در استان یزد و شهرستان اردکان انجام شده است.

این مسئول گفت: توجه و اهتمام مسئولان استان به ویژه شهرستان اردکان به میراث فرهنگی و مرمت بافت‌های فرسوده ستودنی است.

رستمی هم‌چنین به پروژه انتقال آب به یزد اشاره کرد و گفت: از مهمترین اقداماتی که در یزد صورت گرفته انتقال آب به این استان و هم‌چنین استفاده بهینه از آب بوده که بجاست شهرداران استان خوزستان در این سفر از این تجربیات استفاده کنند.

رستمی بیان کرد: خوزستان از جمله استان‌هایی است که در طول دوران دفاع مقدس دچار آسیب و خسارت فراوانی شده است.

مدیرکل امور شهری استان خوزستان ادامه داد: مشاهده و بررسی روند عمران و آبادانی مناطق مختلف کشور می‌تواند در ایجاد انگیزه، ارائه راهکار و در نهایت آبادانی بیشتر و ترمیم زیرساخت‌های انسانی، اقتصادی و اجتماعی این استان غیورپرور مؤثر باشد.

رستمی هم‌چنین بازدید از بافت تاریخی و مشاهده نمونه‌هایی از احیاء، مرمت و به‌سازی بافت‌های فرسوده، بازدید و بررسی روند احداث پروژه‌های عمرانی شهرداری و شورای شهر اردکان و هم‌چنین بررسی زمینه‌های مشترک همکاری فی‌مابین استان خوزستان و شهرستان اردکان را یکی دیگر از اهداف سفر شهرداران استان خوزستان به اردکان عنوان کرد.

به گزارش فارس، شهرداران، مدیران و کارشناسان‌ ارشد استان خوزستان در سفری یک روزه از شهرستان اردکان بازدید کردند.

در این بازدید امام جمعه، فرماندار، نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، شهردار و اعضای شورای شهر اردکان، شهرداران مناطق مختلف استان خوزستان را همراهی کردند.

شهرداران، مدیران و کارشناسان ارشد استان خوزستان از کارگاه خشتی بازار صنایع دستی، بافت تاریخی، پروژه‌های عمرانی شهرداری اعم از پارک شهرداری، تقاطع غیر هم‌سطح شهدا، میدان بزرگ چادرملو و بازارچه مزرعه سیف و کارخانجات شیشه اردکان بازدید کردند.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول