اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سال آینده

دانشکده میراث فرهنگی مازندران دانشجو می‌پذیرد

خبرگزاری فارس: سرپرست دانشگاه مازندران گفت: دانشکده میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دانشگاه مازندران در سال تحصیلی 92-91 دانشجو می‌پذیرد.

دانشکده میراث فرهنگی مازندران دانشجو می‌پذیرد

احمد احمدپور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاه خبرگزاری فارس در بابلسر با اشاره به افتتاح نخستین دانشکده میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران در شهرستان نوشهر اظهار داشت: این پروژه براساس مصوبه سفر سوم هیئت دولت، با تأمین اعتبار ملی و استانی و براساس سند راهبردی توسعه در زیر مجموعه دانشگاه مازندران تأسیس شد.

این مسئول ادامه داد: پذیرش دانشجو در دانشکده میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از سال تحصیلی آینده 92-91 انجام می‌شود و در دفترچه کنکور سراسری دانشگاه‌های دولتی اعلام می‌شود.

وی همچنین خواستار پیش‌روی اصولی دانشکده جهانگردی براساس سند راهبردی توسعه مجتمع دانشگاهی جهانگردی شد و افزود: دانشکده جهانگردی در شهرستان نوشهر به عنوان زیر مجموعه دانشگاه مازندران با چهار رشته مرمت و احیای بناهای تاریخی، گرافیک گرایش ارتباط تصویری، مدیریت ایرانگردی و هتلداری در مقطع کارشناسی جغرافیا و برنامه‌ریزی توریسم در مقطع کارشناسی ارشد در مهر ماه سال 91 شروع به کار می‌کند.

احمدپور دانشگاه را محیطی مناسب برای تبادل فرهنگ‌های متفاوت و ورود به عرصه‌های علمی در مقاطع بالاتر دانست و تاکید کرد: علم و دانش باید همراه با تزکیه و تقوا باشد، زیرا رمز رسیدن به کمال، داشتن علم همراه با تزکیه و تقوا است.

سرپرست دانشگاه مازندران عنوان کرد: پس از انقلاب، توسعه مراکز علمی در سرلوحه‌ کاری مسئولان نظام و از آرمان‌های انقلاب اسلامی برای قطع وابستگی و استقلال کامل در عرصه‌های فناوری و تکنولوژی قرار داشته است.

این مسئول آمایش آموزش عالی را نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی دانست و ابراز داشت: دولتمردان این مرز و بوم با هدف توسعه همه‌جانبه کشور این طرح را طراحی کرده‌اند و به دنبال برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری در بخش‌های مورد نیاز کشور با بازدهی درست و دقیق هستند.

سرپرست دانشگاه مازندران با بیان اینکه امروز زمان آن فرا رسیده تا براساس نیازهای هر استان آموزش عالی نیز توسعه یابد تاکید کرد: براساس این مهم آن نیروهایی تربیت شوند تا سکان سازندگی ایران را بر پایه دانش و مهارت به دست گیرند.

وی تولید علم در کشور بعد از انقلاب را 11 برابر متوسط رشد جهانی عنوان و ابراز داشت: تولید علم در 30 سال اخیر در ایران خیره‌کننده بوده است.

احمدپور با اشاره به دیدگاه‌های مقام معظم رهبری مبنی بر این که علم همراه با ایمان معنا و مفهوم دارد، افزود: باید همسو با منویات ولایت فقیه، در کنار آموزش نسبت به پرورش نیروی انسانی در مراکز علمی و دانشگاهی بیش از پیش توجه کنیم.

این مسئول درباره افزایش تعداد دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به برکت انقلاب اسلامی گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تنها 175 هزار دانشجو در کشور تحصیل می‌کردند، اما هم‌اکنون پس از گذشت 33 سال از انقلاب اسلامی، جمعیت دانشجویی استان مازندران به بیش از 200 هزار نفر و در کشور به بیش از ۴ میلیون نفر رسیده است.

سرپرست دانشگاه مازندران ادامه داد: هم‌اکنون حدود 47 موسسه‌ آموزش عالی غیرانتفاعی در استان مازندران فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 25 درصد موسسات غیرانتفاعی کشور در استان مازندران هستند، متذکر شد: اکنون در دانشگاه‌های استان مازندران 230 دانشجو در 120 دانشگاه و مؤسسات آموزش عالی نظیر دو دانشگاه علوم پزشکی در شهرهای ساری و بابل، دانشگاه‌های دولتی اعم از دانشگاه مازندران، دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری، علم و صنعت بهشهر و دانشگاه تربیت مدرس واحد نور به فراگیری علم می‌پردازند.

احمدپور سهم دانشجویان دانشگاه‌های استان را در دانشگاه‌های دولتی استان 8/9 درصد اعلام کرد و اذعان داشت: سهم دانشگاه مازندران در این بین و از تعداد بیش از 24 هزار دانشجو مشغول به تحصیل در دانشگاه دولتی استان، 12 هزار دانشجو است.

انتهای پیام/ن۱۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول