اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو خبرگان رهبری-1:

دوری از تشریفات نوعی جهاد اقتصادی است

خبرگزاری فارس: عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه دوری از تشریفات و ساده‌زیستی نوعی جهاد اقتصادی است، گفت: شرایط امروز کشور به هیچ وجه قابل مقایسه با سی‌وسه سال پیش و روزهای نخستین انقلاب نیست.

دوری از تشریفات نوعی جهاد اقتصادی است

 

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله احمد بهشتی در مراسم گرامیداشت سی‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که شنبه شب از سوی جبهه پیروان خط امام و رهبری و مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم در مسجد امام زین‌العابدین(ع) خیابان چهارمردان قم برگزار شد، در سخنانی به تبیین برخی از وصایای حضرت امیرالمومنین علی‌(ع) در بستر شهادت پرداخت و گفت: نخستین وصیت امام(ع) سفارش به تقوای الهی است.

وی انجام واجبات الهی و ترک محرمات را معنای تقوا دانست و اظهار داشت: همه می‌توانند بر سر سفره تقوا بنشینند و از این غذای روحی و معنوی بهره‌مند شوند و استفاده کنند.

رئیس دانشگاه قم دومین توصیه حضرت علی(ع) را نظم در کارها عنوان کرد و ابراز داشت: اگر تمام کارها و فعالیت‌های انسان بر روی نظم و برنامه باشد به موفقیت دست خواهد یافت در غیر این صورت عمر انسان تباه خواهد شد.

وی تصریح کرد: انسان منظم و با برنامه، وقتی وارد زندگی اجتماعی و کار شود دستش برای خدمت به کشور پر است و به راحتی می‌تواند خدمت کند.

بهشتی با بیان اینکه پدر و مادر در تربیت فرزندانی منظم نقش اساسی دارند، خاطر نشان کرد: همانطور که پیامبر اکرم (ص) در مورد فرزندانشان مسئولانه رفتار می‌کردند، پدران و مادران نیز باید در این زمینه بسیار حساس باشند.

وی نماز خواندن را زمینه‌ساز مناسبی برای نظم دانست و گفت: با توجه به اینکه نماز زمان خاصی دارد می‌تواند برنامه‌ریزی انسان را مناسب‌تر کند تا عمر گران‌مایه انسان به هدر نرود.

عضو مجلس خبرگان رهبری سومین وصیت امیرالمومنین (ع) را صلح و صلاح عنوان کرد و ابراز داشت: اگر در جامعه‌ای صلح و صلاح نباشد گروه‌ها، جبهه‌ها و حزب‌ها در مقابل هم می‌ایستند و باعث بروز تنش و مشکلات در آن جامعه می‌شوند.

وی با بیان اینکه پیامبر اسلام(ص) صلح را از نماز و روزه افضل‌تر و برتر می‌داند، تاکید کرد: اگر در جامعه‌ای صلح نباشد مردم آن جامعه نمی‌توانند زیر یک پرچم جمع شوند.

بهشتی با تاکید بر اینکه مسئله رهبری برای جامعه از اهمیت زیادی برخوردار است، خاطر نشان کرد: یک رهبر خوب یک ملت را احیا و یک رهبر بد یک ملت را ذلیل و سرافکنده می‌کند.

وی با بیان اینکه اگر ما اهل صلح و صفا نباشیم نمی‌توانیم زیر پرچم ولایت حرکت کنیم، گفت: اگر اینگونه شود هر گروهی در جامعه حرف خود را می‌زند و پراکندگی ایجاد می‌شود.

رئیس دانشگاه قم تصریح کرد: اگر انسان‌ها با هم اتحاد و اتفاق نداشته باشند از یک رهبر ‌اندیشمند، ‌حکیم، مجتهد و عادل فرمانبری نمی‌کنند.

وی به خطبه‌های اخیر مقام معظم رهبری در نماز جمعه تهران اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها باید چندین و چند بار این سخنان حکیمانه را پخش کنند تا مردم بشنوند و از آن درس و حکمت بگیرند و راه صحیح را بهتر بشناسند و در این راه با صبر و استقامت حرکت کنند.

بهشتی با اشاره به هشت سال صبر و استقامت ملت ایران در جنگ تحمیلی گفت: همه رشادت‌ها و ایثارگر‌ی‌ها و شهادت‌هایی که در هشت سال دفاع مقدس رخ داد عزت، افتخار و سربلندی است که باید به آن افتخار کرد.

وی با بیان اینکه انسان نباید غصه آینده را بخورد و ترس و بیم به دل راه دهد، اظهار داشت: اگر وعده فقر در جامعه داده می‌شود کار شیطان است و اگر می‌خواهند فرهنگ جامعه را تخریب کنند و فرهنگ عفت، اخلاق، صبوری، شکیبایی، پایداری، استقامت، دلیری و دلاوری را تضعیف کرده و از بین ببرند نیز از برنامه‌های شیطان است.

رئیس دانشگاه قم رواج فحشا و بی‌بندوباری را نیز افکاری شیطانی دانست و گفت: اگر کسی مقنعه‌اش را برداشت و یا عکس‌های برهنه خانمی در سایتی منتشر شد و مورد تشویق قرار گرفت، این‌ها نیز سرچشمه شیطانی دارد.

وی با بیان اینکه نباید از آمریکا و صهیونیسم و قدرت‌های باطل شیطانی ترس به دل راه داد، تاکید کرد: ترس از مرگ معنایی ندارد زیرا همه باید بمیرند و استثنایی وجود ندارد اما اگر انسان در بستر شهادت بمیرد یک مقام والایی دارد.

بهشتی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری به جهاد اقتصادی ابراز داشت: پرهیز از ریخت و پاش و اسراف و تبذیر و همچنین دوری از تشریفات در زندگی و ساده‌زیستی نوعی جهاد اقتصادی است.

وی همچنین بر پرهیز از مال‌اندوزی و ثروت‌اندوزی تاکید کرد و افزود: اینگونه می‌توان اقتصاد خانواده و اقتصاد کشور و مملکت را سر پا نگه داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری خواستار جهاد جوانان در راه تحصیل علم و دانش شد و گفت: باید جوانان را تشویق کرد تا در تحصیل علم و دانش تلاش دوچندان داشته باشند.

وی با بیان اینکه همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند مملکت از لحاظ علم، تکنیک و صنعت پیشرفت‌های بسیاری کرده است، اظهار داشت: شرایط امروز کشور به هیچ وجه قابل مقایسه با 33 سال پیش و روزهای نخستین انقلاب نیست.

انتهای پیام/غ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول