اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم:

استان قم برای پذیرایی شایسته از میهمانان نوروزی مهیا می‌شود

خبرگزاری فارس: استانداری قم بر آمادگی هر چه بیشتر دستگاه‌ها برای خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی تاکید کرد.

استان قم برای پذیرایی شایسته از میهمانان نوروزی مهیا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور در نخستین جلسه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی اظهار داشت: شهر مقدس قم همه ساله در ایام نوروز میزبان خیل عظیم زائران و مسافران از اقصی نقاط کشور بوده و از این لحاظ از جایگاه‌ ویژه‌ای در میان سایر استان‌ها برخوردار است.

وی بر ضرورت میزبانی شایسته از زائران حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) و فراهم آوردن همه امکانات خدماتی و رفاهی تاکید کرد و گفت: همه نهادها و دستگاه‌های اجرایی باید با بسیج تمام ظرفیت‌ها و امکانات، استقبالی پرشور و درخور از میهمانان نوروزی داشته باشند.

وی یکی از عوامل اقامت کوتاه مدت زائران و مسافران در استان قم را عدم شناخت جاذبه‌های زیارتی و گردشگری این خطه مقدس و فقط حضور در حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران عنوان کرد و افزود: دستگاه‌های ذیربط به ‌ویژه صدا و سیما باید هر چه بیشتر این جاذبه‌های معنوی و سیاحتی را در سراسر کشور معرفی کنند.

استاندار قم با بیان اینکه بیشترین حضور زائران در روزهای نخستین نوروز و شب و روز سال تحویل است، خواستار برنامه‌ریزی ‌ویژه برای این ایام شد و گفت: نشان دادن ایمان و علاقه‌های معنوی مردم ایران اسلامی و حضور در اماکن مقدس در لحظه تحویل سال باید هر چه بیشتر از سوی رسانه‌ها و صدا و سیما به نمایش گذاشته شود.

وی یکی از مهم‌ترین کمیته‌ها در ستاد تسهیلات نوروزی را کمیته اطلاع‌رسانی دانست و گفت: اطلاع رسانی در ایام نوروز باید به صورت میدانی و همه‌جانبه باشد و مسافران و زائران هنگام حضور در قم باید نسبت به همه فعالیت‌ها و اقدامات در عرصه‌های مختلف خدماتی و رفاهی، اقامتی، فرهنگی، پزشکی و ... کاملا آگاه باشند.

موسی پور با اشاره به ضرورت تمرکز امکانات و ظرفیت‌های اقامتی و اسکان مسافران در شهر مقدس قم خاطر نشان کرد: در نوروز امسال اداره کل آموزش و پرورش ظرفیت پذیرش بیش از 40 هزار مسافر در 380 مدرسه را فراهم آورده است.

وی در ادامه افزود: برای افزایش ظرفیت اسکان مسافران در شهر قم باید دیگر اماکن اقامتی اعم از هتل‌ها، مسافرخانه‌ها و زائرسراها و همچنین اماکن مناسب نهادهای دولتی و غیردولتی مورد توجه قرار گیرد.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود ضرورت گسترش بازرسی‌ها و نظارت بر اماکن و اصناف مختلف در ایام تعطیلات نوروز را مورد توجه قرار داد و گفت: دستگاه‌های نظارتی و انتظامی در خصوص برخورد جدی با متخلفان باید همه امکانات خود را به کار گرفته و نظارت مستمر و به‌هنگام را در دستور کار خود قرار دهند.

‌وی با بیان اینکه انجام فعالیت‌های فرهنگی به عنوان جوهره و اساس کار ستاد تسهیلات نوروزی خواهد بود اظهار داشت: حضور بیش از 15 میلیون زائر و مسافر در شهر قم طی دو هفته، بستر بسیار مناسبی برای تاثیرگذاری فرهنگی و معنوی بر قشر عظیم جوانان خواهد بود که باید از این فرصت به نحو احسن بهره‌مند شویم.

موسی پور در پایان ضمن تاکید بر پیش‌بینی همه مسایل ترافیکی و تسهیل در عبور و مرور وسایط نقلیه به‌ ویژه در هسته مرکزی شهر در ایام نوروز تصریح کرد: تابلوهای تبلیغاتی در مبادی ورودی شهر قم باید مزین به پیام‌های موثر فرهنگی باشد تا مسافران و زائران در بدو ورود با عظمت علمی و معنوی این خطه مقدس آشنا شوند.

انتهای پیام/خ۳۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول