اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل ارشاد آذربایجان غربی:

صدور مجوز روزنامه در آذربایجان غربی متوقف نمی‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: تلاش‌ها برای دریافت و صدور مجوز روزنامه در آذربایجان غربی متوقف نمی‌شود.

صدور مجوز روزنامه در آذربایجان غربی متوقف نمی‌شود

حجت‌الاسلام محمدباقر کریمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در تلاش برای دریافت دومین و سومین مجوز صدور روزنامه در آذربایجان غربی هستیم چرا که این استان توانایی و ظرفیت‌های لازم را در این زمینه دارد.

وی داشتن علاقه و تعهد کاری را لازمه صدور مجوز روزنامه به افراد عنوان کرد و افزود: داشتن تعهد اخلاقی و حرفه‌ای، عدم توجه به مادیات، تعهد کاری و حرفه‌ای نگری از شروط اصلی و معیارهای لازم برای صدور مجوز روزنامه است.

این مسئول با انتقاد از برخی بداخلاقی‌ها در عرصه رسانه استان به ویژه در بین هفته‌نامه‌ها و دو هفته‌نامه‌های محلی، ایجاد ارتباط غیرمنطقی برای جذب آگهی ادارات دولتی توسط برخی سردبیران و حتی مدیران مسئول نشریات محلی استان را غیراخلاقی دانست و بر انتشار آگهی‌ها در نشریات محلی از طریق نامه ارشاد تأکید کرد.

کریمی ادامه داد: متأسفانه شاهد آن هستیم که برخی از همکاران رسانه‌ای استان همکاران خود را دور زده و در این زمینه بداخلاقی‌هایی نیز مرتکب می‌شوند تا از این طریق غیرقانونی آگهی ادارات را جذب کنند که برای جلوگیری از این امر مکاتباتی با مدیران کل و رؤسای سازمان‌ها و ادارات استان داشتیم که امید است شاهد ارتکاب به تخلف مدیران و همکارانمان در عرصه رسانه‌ای استان نباشیم.

وی، داشتن نامه ارشاد برای آگهی‌های دولتی را مورد تأکید قرار داد و نداشتن این نامه و انتشار آگهی‌های دولتی بدون اطلاع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در روزنامه‌ها را غیرقانونی اعلام کرد و افزود: واحد مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز باید توجه ویژه‌ای در این زمینه داشته باشد.

کریمی در ادامه با بیان اینکه نظام پرداخت یارانه‌ها در بخش مطبوعات نیاز به اصلاح و بازنگری دارد، گفت: محرمانه بودن شیوه پرداخت یارانه به مطبوعات محلی صدمات زیادی بر بدنه جامعه مطبوعات محلی استان وارد کرده است.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته یارانه پرداختی به نشریات محلی صرفاً براساس تیراژ بود نه محتوای کیفی نشریات و این مسئله سبب مشکلات بسیاری برای رسانه‌های استان می‌شد، تجدید نگرش در نظام پرداخت یارانه‌ها بر اساس اهمیت به کیفی کردن نشریات را گام مهمی در راستای ارتقای سطح مطبوعات استان اعلام کرد.

این مسئول انعکاس مطلوب اخبار سازمان‌های دولتی را به‌عنوان امتیاز و یا اولویتی برای رسانه‌ها تلقی کرد و گفت: این امر در پاره‌ای از موارد به روابط ناسالم در میان مطبوعات و برخی از روابط عمومی‌ها تبدیل شده است که در صورت بی‌توجهی، می‌تواند به مشکل پیچیده‌ای درآمده و همه مطبوعات محلی استان را تحت‌الشعاع قرار دهد.

انتهای پیام/ح20/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول