اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور گسترده جوانان برگزار شد

برگزاری گفتمان انسان‌شناسی در کنگان

خبرگزاری فارس: گفتمان انسان‌شناسی در کنگان برگزار شد.

برگزاری گفتمان انسان‌شناسی در کنگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر کنگان کارشناس آموزش و پژوهش تبلیغات اسلامی بوشهر در آیین برگزاری گفتمان انسان‌شناسی در کنگان اظهار داشت: گسترش فعالیت‌های اسلامی و جذب نسل جوان به سمت این فعالیت‌ها از مهم‌ترین سیاست‌های سازمان تبلیغات اسلامی است.

عبدالله رئیسی افزود: توجه به تحقیق و پژوهش در علوم اسلامی امری ارزشمند است که تلاش داریم در استان بوشهر در این راستا حرکت کنیم.

وی با اشاره به اهمیت انسان بیان کرد: خداوند انسان را از خاک ناچیز آفرید و وقتی از روح خود در آن دمید آن موقع بود که انسان ارزش پیدا کرد.

این مسئول اذعان داشت: انسان دارای سه لایه است؛ اول لایه نباتی که مربوط به رشد انسان است، دوم لایه غریزی که بین انسان و حیوان مشترک است مثل گرسنگی، تشنگی و لایه سوم مربوط به بعد فطری مثل دوست داشتن و عدالت است.

رئیسی اضافه کرد: خیلی‌ها به این لایه نمی‌رسند و اگر انسان به لایه سوم برسد می‌تواند ادعای انسانیت کند.

وی افزود: انسان می‌تواند از خود بپرسد ویژگی خوب من چیست  که به نتایجی می‌رسد مثل اینکه غیبت نمی‌کنم؛ بعضی وقت‌ها خودم را تو شلوغی گم نمی‌کنم و این انسان‌شناسی است.

رئیسی با بیان اینکه انسان از یک طرف متعالی است و از طرف دیگر حقیر و پست خاطر نشان کرد: یا بی‌نهایت پست و حقیر یا بی‌نهایت خوب، به دلیل اینکه از یک طرف پست و حقیر است چون از گل خلق شده و از طرفی خوب است چون از روح خداوند در انسان دمیده شده است.

وی تصریح کرد: خداوند انسان را موجودی دارای عقل و اختیار خلق کرده است و انسان برای رشد و شکوفایی باید از عقل خود به نحو مطلوب استفاده کند.

رئیسی افزود: برپایی گفتمان‌های دینی و کیفیت‌بخشی به این گفتمان‌ها در دستور کار اداره کل تبلیغات استان بوشهر قرار دارد.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول