اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

تغییر گفتمان بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد ضروری است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار گهگیلویه و بویراحمد گفت: گفتمان بیکاری در این استان باید به نحوی تغییر کند تا جوانان موضوع اشتغال و کار را تنها در کار دولتی تصور نکنند.

تغییر گفتمان بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد ضروری است

مرتضی رهنما امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با بیان اینکه اشتغال‌زایی جوانان از مهم‌ترین برنامه‌های نظام جمهوری اسلامی است که مسئولان ارشد کشور به ویژه رهبری انقلاب نسبت به آن دغدغه فراوانی دارند، ابراز داشت: بیکار بودن جوانان فقر به دنبال خواهد داشت و فقر نیز به تنهایی سرمنشاء همه کجی‌ها و ناهنجاری‌های جامعه است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با بیان اینکه دو واژه فقر و توسعه‌نیافتگی در شان این مردم و استان کهگیلویه و بویراحمد با همه داشته‌ها و ظرفیت‌های آن نیست، عنوان کرد: از همه کسانی که تریبونی در این استان در دست دارند تقاضا می‌کنیم از این پس از به کار بردن این واژه‌های ناخوشایند خودداری کنند چرا که تکرار آن زیبنده نام استان ما نیست.

این مسئول عالی اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه بیان داشت: در این استان باید گفتمان بیکاری تغییر کند چراکه همه ابزار کار و اشتغال در استان ما فراهم بوده و راه‌های دسترسی به شغل و کار فراوان است.

 

*واردات نان سنتی و تخم‌مرغ بومی برای کهگیلویه و بویراحمد یک درد است

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر این نکته که ما می‌توانیم در این استان تولیداتی را داشته باشیم که اکنون از خارج استان در بازار ما عرضه می‌شود، تصریح کرد: چرا باید نان سنتی این استان از مناطق دیگر کشور از جمله اصفهان و شیراز به بازار ما وارد شود و با قیمت چند برابر فروخته شود.

رهنما در ادامه گفت: وقتی به بازار استان خودمان مراجعه می‌کنیم تخم‌مرغ خانگی که محصولی کاملا بومی است از بیرون وارد شده و به قیمت گزافی فروخته می‌شود که این خود دردی بزرگ است.

این مسئول تصریح کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد همه ظرفیت‌ها برای اشتغال از جمله تولید محصولات بومی وجود دارد که ما نیز به عنوان خادم جوانان آماده همکاری همه‌جانبه با آن‌ها بوده و تسهیلات را در اختیار آن‌ها قرار خواهیم داد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با گلایه‌مندی و انتقاد از روی آوردن جوانان این استان به مشاغل دولتی خاطرنشان کرد: مشاغل دولتی کم‌ترین و ناچیزترین درآمد را برای جوانان در بر داشته که لازم است این تفکر و رویکرد با فرهنگ‌سازی در استان ما تغییر کند.

انتهای پیام/ی20/چ30000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول