اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه:

زبان‌آموزی یکی از خلاءهای حوزه‌های علمیه است

خبرگزاری فارس: معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه گفت: زبان‌آموزی یکی از خلاءهای حوزه علمیه بوده و ما با حضور در کشورهای مختلف گنگ هستیم و نمی‌توانیم حرف‌های خود را بیان کنیم.

زبان‌آموزی یکی از خلاءهای حوزه‌های علمیه است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام محمدحسن زمانی ظهر امروز در دیدار معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه و استادان درس خارج و سطوح عالی حوزه با آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به عملکرد معاونت بین‌الملل حوزه‌های علمیه اظهار کرد: این معاونت تدبیر و برنامه‌ریزی برای حضور حوزویان در عرصه‌های علمی و فرهنگی کشورهای دنیا داشته و این کار بزرگی است که باید انجام شود.

وی با اشاره به گذشت 30 سال از پیروزی انقلاب گفت: حوزه‌های علمیه باید علاوه بر ملت ایران، دیگر ملت‌های دنیا را به عنوان مخاطبان خود در نظر گیرند.

معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: به طور عمده ذهن ما پس از پیروزی انقلاب معطوف ملت ایران شد و از دنیا تا اندازه فراوانی غافل بودیم و برنامه‌ریزی در این زمینه نکردیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های آیت‌الله نوری‌همدانی گفت: اکنون در واقع موج دوم فعالیت‌های خارجی را شروع کردید و می‌خواهیم از ایده‌ها و طرح‌هایی که در ذهن دارید جمع ما استفاده کنند.

زمانی خاطرنشان کرد: اگر بنا باشد حوزه علمیه نقش فعال در تمام عرصه‌های علمی، فرهنگی، ادیان، مذاهب و فرق داشته باشد لازم است ساز و کارهای فراوانی از نظر آماده‌سازی علمی برای حوزویان صورت گیرد.

وی با اشاره به خلاءهای موجود در حوزه‌های علمیه گفت: زبان یکی از خلاءهای حوزه علمیه بوده و ما با حضور در کشورهای مختلف گنگ هستیم و نمی‌توانیم حرف‌های خود را بیان کنیم و بشنویم.

معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: عدم آشنایی حوزویان و استادان حوزه با نیازهای دینی و فرهنگی کشورهای دنیا یکی دیگر از مشکلات بوده است.

وی عنوان کرد: عدم اطلاع از آخرین دستاوردهای علمی دنیا در علوم الهی و علوم انسانی از دیگر خلاءهای موجود بوده و باید این نکته در نظر گرفته شود که تشیع، برهان، سنت و احادیث ما بهترین مدخل و راه‌حل‌ها را به بشریت ارائه می‌دهد.

زمانی تصریح کرد: برای عرضه و پذیرش جهان بشریت لازم است آموزه‌های اقتصادی را از قرآن و حدیث استخراج کنیم و به صورت مکتب اقتصاد منطبق با ادبیات علمی امروز کشورهای دنیا عرضه کنیم.

وی تاکید کرد: هنوز استخراج مکتب‌های قرآن و حدیث به صورت کافی انجام نگرفته است، بنابراین باید در زمینه دانش و علوم تجربی از قرآن بهره‌ گرفته تا مکاتب قرآن و حدیث را در زمینه علوم تجربی به کار بگیریم.

معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه تاکید کرد: عرفان ما باید با عرفان‌های دنیا و مکتب تربیتی ما با مکتب‌های تربیتی عالم مقایسه شود و این کارها به شکل لازم انجام نگرفته است.

وی با اشاره به برگزاری سفرهای علمی برای استادان گفت: استادان حوزه و سطوح عالی، به کشورهای مختلف اعزام می‌شوند تا با مسیحیان و بودائیان نشست‌های علمی داشته باشند و از نزدیک واقعیت‌ها را مشاهده کنند و سپس مشغول تالیف شوند.

زمانی یادآور شد: تاکنون استادان به کشورهای گرجستان، سریلانکا، ترکیه، روسیه، سوریه، لبنان و بوسنی اعزام شده‌اند.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول