اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور بین‌الملل حوزه علمیه قم:

طلاب خود را به علم روز مجهز کنند

خبرگزاری فارس: معاون امور بین‌الملل حوزه علمیه قم گفت: طلاب و روحانیان مدرسه دینی باید برای ایجاد بیداری اسلامی در سایر کشورها خود را بیشتر به علم و دانش روز جهان مجهز کنند.

طلاب خود را به علم روز مجهز کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از مهاباد، حجت‌الاسلام محمدحسن زمانی شامگاه سه‌شنبه در مراسم گرامیداشت هفته وحدت اظهار داشت: بیداری اسلامی کشورها همگی نشأت گرفته از انقلاب امام خمینی (ره) است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک انقلاب کاملاً مردمی است و هم‌اکنون نیز این انقلاب منجر به بیداری اسلامی در منطقه شده است، افزود: انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) برای نخستین بار بعد از صدر اسلام توانست حکومت اسلامی را در جهان تشکیل دهد.

این مسئول با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران محبوب دل‌های مردم جهان شده است، خاطر نشان کرد:  انقلاب اسلامی ایران محبوب دل‌های مردم جهان شده و امروزه تمام کشورهای اسلامی در عطش این انقلاب هستند.

به گفته این استاد حوزه و دانشگاه بنیانگذار انقلاب اسلامی از حرکت و قیام خود دو هدف عمده سرنگونی طاغوت و بیداری اسلامی در جهان را مدنظر داشت.

وی تصریح کرد: امروز بعد از گذشت 33 سال از این انقلاب هر دو هدف ایشان محقق و بیداری اسلامی به سایر ممالک اسلامی دیگر صادر شده است.

زمانی اضافه کرد: یکی از افتخارت مردم ایران در جهان این است که پس از گذشت 33 سال از انقلاب هیچ قانونی در این کشور تصویب نشده که با دین اسلام مغایرت داشته باشد.

معاون امور بین‌الملل حوزه علمیه قم تأکید کرد: خدمات نظام، پیشرفت‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی امروزه بر هیچکس پوشیده نیست و هم‌اکنون جوانان برومند ایران اسلامی در تمام زمینه‌های علمی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی دستاوردهای عظیمی را برای این نظام به ارمغان آوردند. 

وی با بیان اینکه این انقلاب با پشتوانه مردمی و حمایت توده‌های مختلف جامعه از امام (ره) و اهداف ایشان به پیروزی رسید، اظهار داشت: امروزه آحاد مردم و تمام مسئولان برای حفظ این میراث گرانبهای امام خمینی (ره) باید ولایت‌مدار و ادامه‌دهنده اهداف و ارزش‌های انقلاب اسلامی باشند تا در نهایت این انقلاب به اهداف عالیه خویش دست یابد.

انتهای پیام/آ20/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول