اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پژوهشگر و محقق جنگ نرم:

طلاب باید جایگاه خود را در جنگ نرم بشناسند

خبرگزاری فارس: پژوهشگر و محقق جنگ نرم با اشاره به توطئه‌های دشمنان علیه ایران گفت: طلاب باید جایگاه خود را در جنگ نرم بشناسند.

طلاب باید جایگاه خود را در جنگ نرم بشناسند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام محمد وکیل‌پور در جلسه‌ای که با عنوان «جنگ نرم» در جامعه علمیه امیرالمؤمنین (ع) برگزار شد، عنوان کرد: دشمن وقتی از جنگ سخت در برابر نظام جمهوری اسلامی نا امید شد، رو به جنگ نرم آورد.

پژوهشگر و محقق جنگ نرم افزود: تمام ابر قدرت‌های جهان توان خود را گذاشته بودند که این نظام اسلامی را به زمین بزنند. این همه هزینه کردند و با تمام تجهیزات به این کشور حمله کردند و این جنگ را به ما تحمیل کردند. دشمن وقتی از جنگ سخت در برابر نظام جمهوری اسلامی نا امید شد رو به جنگ نرم آورد. همانطور که در جنگ سخت تمام نیروها جایگاه خود را می‌شناسند، ما طلاب هم باید جایگاه خود را در جنگ نرم بشناسیم.

وی در ادامه افزود: دشمن در جنگ نرم و در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به راحتی بی‌حیایی را به بهانه دوستیابی و گفتمان ترویج می‌دهد و وسعت شبهات در این فضا بسیار است و در همه جا از طریق تلفن همراه و دیگر دستگاه‌ها به راحتی در دسترس است.

پژوهشگر و محقق جنگ نرم با اشاره به مأموریت جنگ نرم و تعریف آن اظهار داشت: مأموریت جنگ نرم و محدوده آن تسخیر مغز انسان است و اگر بتوان مغز فردی را تسخیر کرد، می‌شود بر تمام اعمال و رفتار او تسلط یافت. جنگ نرم جنگی است که بر روی ذهن انسان کار می‌کند و در آن سلاح‌های نظامی به کار نمی‌رود.

وی با پخش مستندی در مورد تسخیر مغزها افزود: سران کشورهای اروپایی و آمریکایی با استفاده از ابزار جنگ روانی و تسخیر کردن ذهن و مغز شهروندان خودشان اعمال و رفتار آنها را کنترل می‌کنند.

وکیل‌پور با بررسی جنگ نرم دشمن در سال‌های اخیر در کشورمان بیان داشت: هر چیزی که ارزش دارد، خطرات پیرامون آن بیشتر است و برای حفظ آن بیشتر باید هزینه کرد. بالاترین ارزش کشور ما دین اسلام است و ستون اصلی آن ولایت فقیه است که در فتنه 88 در اوج شعار فتنه‌گران روز عاشورا به اصل ولایت فقیه توهین کردند و بر همین اساس رسانه‌های دشمن طی سال‌های اخیر درصدد تخریب شخصیت مقام معظم رهبری هستند که به فضل الهی موفق نمی‌شوند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد جنگ نرم تاکید کرد: مقام معظم رهبری در مورد جنگ نرم می‌فرمایند «در جنگ نرم دشمن سراغ پایگاه های معنوی می‌آید. به سراغ ایمان‌ها، معرفت‌ها، عزم‌ها و پایه‌ها و ارکان اساسی یک نظام و یک کشور، دشمن به سراغ اینها می‌آید». این سخن مقام معظم رهبری تکلیف ما طلبه‌ها را بیشتر می‌کند زیرا که خط مقدم و محافظان سنگرهای معنوی روحانیون هستند.

پژوهشگر و محقق جنگ نرم با اشاره به دو ابزار کم‌خرج و پرسود جنگ نرم تصریح کرد: شایعه پراکنی و دروغ دو ابزار کم‌خرج اما پرسود جنگ نرم هستند که دشمن از این دو ابزار نهایت استفاده را می‌کند. شایعه یک خبر بی‌پایه و اساس است که دور از واقعیت و همراه با مبالغه است که شایعه و دروغ به هم وصل هستند و یکی از نتایج ابزارهای جنگ نرم بی‌تفاوت کردن افراد جامعه و خانواده نسبت به یکدیگر است.

وکیل‌پور با اشاره به یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای که رابرت مرداک مالک آن است، اظهار داشت: رابرت مرداک که یک یهودی استرالیایی است و معروف به سلطان شیطانی رسانه‌هاست و مالک 60 شبکه تلویزیونی به 13 زبان دنیا و 100 روزنامه است، گفته است «ما آثار نمایشی روز دنیا را باید به زبان فارسی دوبله کنیم و باید جوان‌ها و خانواده‌ها کنار یکدیگر به تماشای این فیلم‌ها‌ (مستهجن) بنشینند.» در حالی که فیلم نگاه کردن در کنار یکدیگر آثار مخربی بر روی بنیان خانواده می‌گذارد و افراد خانواده را نسبت به هم بی‌تفاوت می‌کند.

پژوهشگر و محقق جنگ نرم در انتهای سخنان خود با اشاره به آثار مخرب بازی‌های کامپیوتری و فضای مجازی بر روی جوانان گفت: وقت تلف کردن، اختلاط بازی‌ها به مباحث سیاسی و مباحث شهوانی از آثار مخرب بازی‌های کامپیوتری بر روی جوانان است و در فضای مجازی هم که روزانه بیش از 60 وبلاگ در آن ایجاد می‌شود و مطالب، عکس‌های مستهجن فراوان و شبهات زیادی برای تخریب ذهن جوانان و کاربران در آن گذاشته می‌شود، متاسفانه جای مباحث دینی خالی است.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول