اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای مرکزی کانون دانش‌آموختگان مدرسه معصومیه:

خودسازی فردی و اجتماعی موجب کارآمدی بیشتر طلاب می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس شورای مرکزی کانون دانش‌آموختگان مدرسه معصومیه گفت: طلاب و روحانیون به منظور تاثیرگذاری بر جامعه باید علاوه بر خودسازی فردی، به خودسازی اجتماعی خود نیز بپردازند تا شاهد کارآمدی بیشتر آنها در عرصه فعالیت‌های اجتماعی باشیم.

خودسازی فردی و اجتماعی موجب کارآمدی بیشتر طلاب می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام محمد عالم‌زاده نوری در سومین مجمع عمومی کانون دانش‌آموختگان مدرسه علمیه معصومیه که پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های این مدرسه برگزار شد با اشاره به وقایع صدر اسلام و لزوم وجود وجود افراد کارآمد در پست‌های مدیریتی اظهار کرد: طلاب حوزوی باید علاوه بر خودسازی فردی به خودسازی اجتماعی نیز بپردازند.

وی افزود: خودسازی اجتماعی به معنای توان نقش‌آفرینی در سطح جامعه بوده و تحصیلات حوزوی باید در راستای این مقولات صورت گیرند به نحوی که روحانیون فارغ‌التحصیل دارای قدرت مدیریت اجتماعی در عرصه‌های گوناگون باشند.

رئیس شورای مرکزی کانون دانش‌آموختگان مدرسه معصومیه با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم بر روی مسئله اجتماع و اتحاد تاکید کرده است، گفت: هنگامی که اجتماعی از طلاب را در نظر بگیریم، آنگاه آنها باید واجد دو شرط اساسی خودساختگی به معنای اخلاص و بندگی خدا و نیز کارآمدی به معنای حضور اجتماعی موثر و خدمت و یاری مردم باشند.

وی گفت: فارغ‌التحصیلان مدرسه معصومیه با توجه به تحصیلات دانشگاهی خود می‌توانند این ویژگی‌ها را دارا باشند و در راه اقامه عدل در جامعه گام‌های مثبتی بردارند و شکل‌گیری کانون دانش‌آموختگان این مدرسه نیز در همین راستا بوده است.

عالم‌زاده نوری به ضرورت افزایش قدرت تحرک و طراوت اعضا به منظور کارآمدی بیشتر این نهاد اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری شاخص‌هایی را برای مدیران نظام تعیین کرده که قابل تعمیم به طلاب و روحانیون نیز هست زیرا ایشان فرموده‌اند کسانی باید در راس کار باشند که ایمان و اعتقاد آنها به اسلام و انقلاب به حد کافی بوده و قدرت پیگیری آنها متناسب با حجم کارهایی باشد که در جمهوری اسلامی وجود دارد.

رئیس شورای مرکزی کانون دانش‌آموختگان مدرسه معصومیه خاطرنشان کرد: نشاط و قدرت پیگیری اعضای شورای مرکزی این کانون باید متناسب با کارهایی باشد که در این زمینه وجود دارد بنابراین طلاب باید کسانی را انتخاب کنند که واجد این شرایط باشند.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول