اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی العالمیه:

طلاب مجهز به تجهیزات نو احیاگر علوم اهل‌بیت(ع) هستند

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی العالمیه گفت: طلاب باید در شرایطی که آمریکا به دنبال بی‌هویت ساختن جوامع اسلامی است، گام‌های اساسی به منظور معرفی ابعاد معنویت و اخلاق بردارند.

طلاب مجهز به تجهیزات نو احیاگر علوم اهل‌بیت(ع) هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا صالح ظهر امروز در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره بین‌المللی، فرهنگی، هنری تبلیغی طوبی که در سالن قدس مدرسه امام خمینی(ره) برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: می‌‌توان عصر حاضر را به دلیل اقبال بی‌نظیر به معارف انسان‌ساز و اهل‌بیت(ع) عصر اهل بیت(ع) نامید.

وی ادامه داد: تمام مکاتب مادی و غیر مادی در یک فضای طولانی تاریخی نتوانست به اندازه مکتب فطری علمی، و معنوی اهل‌بیت(ع) مسیر رشد تعالی را به بشر معرفی کند.

معاون فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی العالمیه خاطرنشان کرد: عصر امروز میراث ارزشمندی از 14 قرن مجاهدت علمی و معنوی اهل‌بیت(ع) است.

حجت‌الاسلام و المسلمین صالح تصریح کرد: به نظر می‌رسد معضل حاضر حوزه‌های علمیه مواجه با یک مسئولیت تاریخی در حوزه معرفی مکتب اهل بیت(ع) به جهان است، اگر حرکت‌های جهان اسلام را نگاه کنیم تمام آن نیازها در مکتب اسلامی نهفته است.

وی عنوان داشت: امروز فرصت بی‌نظیری ایجاد شده است که مسیری که دیگر مکاتب و فرق نتوانستند در عرصه سعادت بشر تامین کنند با حضور در عرصه‌های علمی، فرهنگی و تبلیغی در تمام ابعاد محقق شود.

معاون فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه اهتمام به امور مسلمین مورد تاکید اسلام است، گفت: احیای علوم اسلام در عرصه پیچیده تکنولوژی متناسب با نیازها و تهاجمات باید مورد بررسی قرار گیرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین صالح با اشاره به ویژگی‌های احیاگران علوم اهل بیت(ع) در عصر حاضر اضافه کرد: تقویت روحیه علمی و جهادی در تولید علم و نهضت و تمدن اسلامی دارای اهمیت است.

وی خاطرنشان کرد: امروز نیاز جامعه بشری شناخت مکتب اهل‌بیت(ع) است و موج عطش برای شناخت اهل‌بیت(ع) مشاهده می‌شود.

معاون فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی العالمیه عنوان داشت: کرسی‌های اسلام‌شناسی و شیعه‌شناسی تاسیس شده است و منبع شناخت اسلام در غرب کتاب‌هایی است که توسط خود آنها به نگارش در‌آمده و اینجا است که طلاب باید از حیث علمی مجهز شوند.

حجت‌الاسلام و المسلمین صالح گفت: عصر امروز نیاز به مهارت‌های نو و ابزار و تجهیزات جدید دارد، در صدر اسلام نیز تاثیرات ادبیات و شعر به عنوان رسانه برای صاحبان فکر و قدرت عمل می‌کرد.

وی افزود: امروز حوزه‌های علمیه به همان مقدار که به تولید علم توجه می‌کنند باید به روش تولید و تجهیز به ابزار نو نیز توجه داشته باشند.

معاون فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی العالمیه گفت: آرمان‌گرایی و عشق به مکتب اهل بیت(ع) نباید به مباحث علمی خلاصه شود که در این صورت ویژگی‌های احیاگران علوم اهل بیت(ع) محقق نشده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین صالح با اشاره به نقش فرهنگی احیاگران علوم اهل‌بیت(ع) اذعان داشت: روشنگری تعالی جامعه از جمله اموری است که احیاگران علوم الهی می‌توانند در نقش داشته باشند.

وی گفت: احیاگران در برابر توده‌های مردم مسئول‌پذیر بوده و نباید خود را از مردم جدا ببینند بلکه باید خود را در عرضه مراجعه مردم قرار دهند.

معاون فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به بهره‌مندی از بصیرت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ابراز داشت: طلاب جامعه المصطفی العالمیه موقعیت تاریخی دارند تا در کشوری که آرامش و امنیت دارد مجموعه مولفه‌های علمی و فرهنگی را فرا گرفته و به جهان عرضه کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین صالح ابراز داشت: مجموعه مولفه‌های علمی و فرهنگی در کشور وجود دارد که می‌توان از آنها بهره گرفت و تفکری انقلاب و پویا نیز در راس نظام قرار دارد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر ایستادگی در مقابل استعمار فرهنگی خاطرنشان کرد: استعمار رسانه‌ای و سینمایی در اختیار گروه محدودی از اسرائیل است و سه محور اساسی در رسانه‌های استعماری آنها که فحشا، خشونت و بی‌هویتی است، مطرح می‌شود.

معاون فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی العالمیه بیان داشت: این سه عامل آسیب‌ جدی و منهدم کننده تمدن‌های بزرگ است، امروز موضوع فحشا و ترویج آن برای بی‌هویت کردن جوامع و انحراف نسل جوان از سوی هالیوود مطرح است.

حجت‌الاسلام و المسلمین صالح گفت: آمریکا با حضور در کشورهایی مانند افغانستان و عراق به دنبال تغییر هویت جوامع اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: ساخت و تهیه فیلم‌های هالیوودی و ترویج خشونت و فحشا در این جوامع در راستای بی‌هویت کردن آنها است.

معاون فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی العالمیه گفت: در چنین شرایطی باید گام‌های اساسی به منظور معرفی ابعاد معنویت و اخلاق که دنیای امروز تشنه آن است صورت گیرد.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول