اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی:

علم افراد از عملکرد آنها مشخص می‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت تهران گفت: علم افراد باید توسط عمل آنها تصدیق شود ضمن اینکه اساتید و مبلغان نباید خود را برجسته‌تر از دیگران بدانند.

علم افراد از عملکرد آنها مشخص می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در چهارمین اجلاس تربیتی اساتید جامعةالمصطفی که پیش از ظهر امروز در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار اظهار کرد: آیت‌الله بهجت توصیه‌های بسیار مهمی همچون بیان روایات اهل‌بیت(ع) به مبلغان و اساتید داشتند زیرا مردم، مخاطبان اصلی ائمه بوده و گوینده نباید چیزی از خود برای آنها نقل کند.

وی از همه اساتید خواست نسبت به رعایت این موارد اهتمام جدی داشته باشند و افزود: خودنمایی و غرور حتی برای یک لحظه موجب قطع ارتباط با خداوند می‌شود زیرا کسی توان دعوت مردم به الله را دارد که از خود گذشته و خویشتن را از حجا‌ب‌ها و پیرایه‌ها زدوده باشد.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: تنها سرمایه انسان خشنودی خداوند است و در صورت خشم الهی، چیزی برای او باقی نمی‌ماند.

وی گفت: وظیفه علما آشتی مردم با خداوند بوده و در واقع باید غیر خدا را برای خود نفی کرده و خود را در جایگاه انبیای الهی و ائمه اطهار(ع) ندانند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی ابراز کرد: یکی از وجوه اعجاز قرآن، بلاغت آن بوده و با ظهور این کتاب آسمانی،‌ بسیاری از کتاب‌های ادبی عرب رنگ باختند ضمن اینکه ایراد برخی افراد نسبت به بعضی الفاظ قرآن نظیر خطاب‌های الهی به پیامبر نیز در راستای فنای در راه خدا و ذوب شدن در ذات احدیت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه نبی مکرم اسلام(ص) در تمام شئون زندگی خود، بنده‌ای واقعی برای خداوند بوده است افزود: گفتار و رفتار حضرت محمد(ص) در طول زندگی انسان مصداق این سخن بوده و هیچ‌گاه داعیه‌‌ای نداشت زیرا خود را مالک هیچ چیز نمی‌دانست و بهترین بنده برای خداوند به شمار می‌رفت.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) حتی در زمینه حکومت نیز خود را بنده خداوند دانسته و زندگی شخصی خود را همسان با مردم عادی تنظیم کرده بود و این مسئله باید مورد توجه مسئولین و تمام مردم کشور ما قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به زندگی جاویدان شهدا در نزد خداوند گفت: شهدا تمام زندگی خود را در راه پروردگار خویش فدا می‌کنند به همین دلیل خدا نیز آنها را نزد خود گرامی داشته و متنعم می‌سازد.

امام جمعه تهران تصریح کرد: عبودیت امری است که باید توسط مبلغان و اساتید لمس شده و تار و پود خویش را در مقابل خداوند، فقر و ذلت دانسته و متمسک به ذات اقدس الهی شده تا توفیق نصیب آنها شود.

وی با بیان اینکه اساتید حوزوی باید مسیحی برای احیای ملکوتی مخاطبان باشند، افزود: علم افراد باید توسط عمل آنها تصدیق شود ضمن اینکه اساتید و مبلغان نباید خود را برجسته‌تر از دیگران بدانند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی به نقل روایتی از پیامبر اسلام(ص) پرداخت و گفت: آسیبی که عالمان دینی را تهدید می‌کند توجه داشتن به دیگران است ضمن اینکه ممکن است گاهی از خود غافل شده و غرور موجب نابودی او شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری اخلاص را یکی از ویژگی‌های مهم عالمان و اساتید دینی دانست و افزود: قرآن کریم مردم را به تبعیت از خداوند در تمام زندگی دعوت می‌کند زیرا عجب و غرور بیماری ریشه‌داری است که هرچه پیشرفت کند،‌ خودسازی و درمان آن مشکل‌تر خواهد بود.

وی به عمل صالح به عنوان دیگر ویژگی‌ عالمان دینی اشاره کرد و ادامه داد: نفاق به معنای علمی است که همراه با عمل صالح نباشد ضمن اینکه افراد باید با شناخت صحیح این نکته را مدنظر داشته باشند که برای خود تبلیغ می‌کنند یا برای خداوند و ارزش‌های الهی و این مسئله نیز اهمیت فراوانی در زمینه تربیت شاگرد دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی، آیت‌الله خامنه‌ای را رهبری اخلاقی و معنوی دانست و تاکید کرد: همه مردم باید با کمک خواستن از خداوند نسبت به یاری پرچم‌دار این انقلاب کوشا بوده و در زمینه تربیت صحیح اخلاقی خویش بکوشند.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول