اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه اوترخت هلند در گفت‌وگو با فارس:

شکوفایی علمی ایران با ادامه راه "غیاث‌الدین"ممکن می‌شود

خبرگزاری فارس: استاد تاریخ ریاضیات دانشگاه اوترخت هلند گفت: ادامه راه غیاث‌الدین جمشید کاشانی موجب تبلور و شکوفایی علمی سرزمین ایران می‌شود.

شکوفایی علمی ایران با ادامه راه "غیاث‌الدین"ممکن می‌شود

یان.پ.هوخندایک در حاشیه همایش میراث علمی غیاث‌الدین جمشید کاشانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: جایگاه علمی غیاث‌الدین جمشید کاشانی که یکی از برجسته‌ترین ریاضی‌دانان جهان اسلام می‌باشد بر کسی پوشیده نیست و او را از جنبه‌های گوناگون از بقیه دانشمندان هم عصرش متمایز می‌سازد.  

وی با مهم خواندن ابداع عدد پی توسط غیاث‌الدین جمشید کاشانی عنوان کرد: به خاطر همین موقعیت و جایگاه غیاث‌الدین جمشید کاشانی است که در سال‌های اخیر برجسته‌ترین رجال سیاسی کشور ایران نظیر غلامعلی حدادعادل تلاش خود را برای برگزاری بزرگداشت این ریاضی‌دان و منجم بزرگ معطوف کرده‌اند و سعی می‌کنند که ابعاد شخصیتی ریاضی‌دان و منجم شهیر ایرانی غیاث‌الدین جمشید کاشانی را بهتر نمایان کنند.

عضو هیئت تحریریه مجله تاریخ علم خاطرنشان کرد: در اینجا لازم است بگویم که این دانشمند بزرگ جنبه‌های دیگری نیز دارد که باید بسیار در آنها دقت شود.

هوخندایک تصریح کرد: بسیاری از اروپائیان با این شخصیت بزرگ آشنا بوده و آثار ارزنده او را به چاپ رسانیده‌اند و به طور کلی همه متفکران اروپا و جهان اسلام از این دانشمند کم‌نظیر شناخت دارند.

وی اضافه کرد: غیاث‌الدین جمشید کاشانی به واسطه اینکه عمر زیادی نکرد و بیشتر کتاب‌های خود را در خانه نوشت با تأسف فراوان آثار چندانی پس از مرگ او بر جای نمانده است.

این عضو وابسته هیئت علمی دانشگاه تهران همچنین بیان کرد: امید دارم که راه غیاث‌الدین چه در کاشان و چه در تهران استمرار داشته باشد.

وی در پایان تأکید کرد: تنها با ادامه راه دانشمندانی چون غیاث‌الدین جمشید کاشانی می‌توان شاهد تبلور و شکوفایی علمی ایران زمین بود.

انتهای پیام/ر20/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول