اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رئیس دانشگاه مازندران

دانشکده میراث فرهنگی و گردشگری نوشهر افتتاح شد

خبرگزاری فارس: دانشکده میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نوشهر همزمان با دهه مبارک فجر با حضور رئیس دانشگاه مازندران و دیگر مسئولان افتتاح شد.

دانشکده میراث فرهنگی و گردشگری نوشهر افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، رئیس دانشگاه مازندران ظهر امروز با اشاره به موفقیت‌های کشور در عرصه‌های مختلف علمی با وجود تحریم‌های مختلف اظهار داشت: این موفقیت‌ها به برکت خون شهیدان و انقلاب اسلامی به دست آمده است.

احمد احمدپور همچنین با اشاره به طرح آمایش آموزش عالی افزود: نقش دانشگاه مازندران در سطح استانی، در چارچوب تدوین طرح آمایش آموزش عالی را غیر قابل انکار است و دانشگاه مازندران در این زمینه الگویی برای سایر دانشگاه‌ها است.

وی ادامه داد: آمایش آموزش عالی نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است و دولتمردان این مرز و بوم با هدف توسعه همه جانبه کشور این طرح را طراحی کرده و به دنبال برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری در بخش‌های مورد نیاز کشور با بازدهی درست و دقیق هستند.

رئیس دانشگاه مازندران با بیان اینکه اکنون در دانشگاه‌های استان مازندران230 هزار دانشجو در 120 دانشگاه و مؤسسات آموزش عالی به تحصیل مشغول هستند، گفت: از این تعداد دانشجو، حدود 8.9 درصد در دانشگاه‌های دولتی، 21 درصد در هجده مرکز پیام نور، حدود 15 درصد در 31 مرکز علمی کاربردی، حدود 20 درصد در 42 مرکز غیر انتفاعی و 35 درصد در 18 مرکز دانشگاه آزاد اسلامی به فراگیری علم می‌پردازند.

وی بیان داشت: در حال حاضر حدود 25 تا 30 درصد دانشجویان ما در مازندران در مقطع کاردانی، حدود 68 درصد در مقطع کارشناسی، 6.3 درصد در مقطع کارشناسی ارشد و کمتر از یک درصد در مقطع دکتری تحصیل می‌کنند.

فرماندار نوشهر نیز در این مراسم با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی ابراز داشت: ایران اسلامی امروز به برکت خون شهدا در قله‌های بلند علمی ایستاده است.

محمدعلی قمی اویلی ایجاد دانشکده میراث فرهنگی و گردشگری را با توجه به بعد گردشگری منطقه غرب مازندران از الزامات خواند و گفت: با توجه به قابلیت‌های منطقه و حرکت به سمت علمی کردن بخش گردشگری این مهم محقق شده است.

وی با ابراز خرسندی از راه‌اندازی نخستین دانشگاه دولتی در غرب مازندران در نوشهر بیان داشت: دانشگاه‌های دولتی می‌تواند زمینه توجه و ارتقای علمی و فرهنگی در جامعه را در پی داشته باشد.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به رایزنی‌های صورت گرفته برای تصویب این دانشکده در دور سوم سفر رئیس جمهور به مازندران تصریح کرد: ایجاد این دانشکده از سفر اول مورد نظر و درخواست شهرستان بود که در سفر سوم محقق شد.

انوشیروان محسنی بندپی تصریح کرد: این دانشکده در چهار گروه آموزشی علوم و فنون میراث فرهنگی، برنامه‌ریزی و مدیریت گردشگری، صنایع دستی و هنرهای سنتی و علوم و فنون مهندسی مناطق و فضاهای گردشگری در فاز اول در سه رشته کارشناسی و یک رشته کارشناسی ارشد به وزارت علوم اعلام شد و از سال تحصیلی پیش رو آماده پذیرش دانشجو دارد.

وی ادامه داد: دانشگاه مازندران در افزایش رشته‌ها و دانشکده‌ها، آمایش آموزش عالی، فراهم کردن امکانات خوابگاهی، بسترسازی برای اقدامات دانشجویی، و ایجاد تعامل به منظور پیشبرد اهداف دارای رتبه خوبی در بین دانشگاه‌های کشور است.

محسنی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: ایران اسلامی در شاخصه‌های مختلف به ویژه در بخش نیروی انسانی توانسته رشد قابل قبولی را از خود بروز دهد.

وی تولید علم در کشور بعد از انقلاب را 11 برابر متوسط رشد جهانی عنوان و اذعان داشت: تولید علم در 30 سال اخیر در ایران خیره کننده بوده است.

انتهای پیام/ن۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول